اداره کل هواشناسی استان اردبیل نسبت به فعالیت و تشدید سامانه بارشی و سرد در بیشتر مناطق این استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۰۱

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از اداره کل هواشناسی استان اردبیل از عصر امروز تا شب سه‌شنبه ۳۰ آبان وزش باد تند تا شدید، بارش متناوب باران گاهی رگبار و رعد و برق به‌ویژه در مناطق جنوبی و مرکزی استان اردبیل پیش بینی شده است.
بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اردبیل، بارش برف در روز‌های دوشنبه تا چهارشنبه در ارتفاعات استان انتظار می‌رود و در روز سه‌شنبه نیز در برخی مناطق شهری جنوب استان و شهرستان‌های نواحی کوه سبلان دمای هوا به‌طور محسوس کاهش خواهد یافت.
مخاطرات جوی این سامانه بارشی و سرد در شهرستان‌های خلخال، کوثر، سرعین و نیر محسوس‌تر خواهد بود.
سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی بر اثر بارش رگباری، افزایش حجم رواناب و آبگرفتگی برخی معابر عمومی، لغزندگی بر اثر بارش برف در جاده‌های کوهستانی و برف گیر و اصابت صاعقه به‌ویژه در ارتفاعات استان از آثار این سامانه جوی است.
احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه الماس و صائین، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.
بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از قبل ظهر چهارشنبه هفته جاری از میزان ابرناکی کاسته شده و جوی پایدار تا پایان هفته در استان اردبیل حاکم خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها