با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

دومین زمین چمن مصنوعی کارگران شهرستان بجنورد افتتاح شد

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی از اتصال ۱۸۶۳ نفر کارجو و کارفرما از طریق سامانه جست‌وجوی شغل این اداره به یکدیگر خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۱۱۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مهدی اسلام‌خواه  در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: سامانه جست‌وجوی شغل در خراسان شمالی برای ارتباط کارجویان با کارفرمایان فعال است و مراکز کاریابی در این فرآیند حضور دارند. از این طریق، ۱۸۶۳ نفر کارجو به کارفرما متصل و سبب به کارگماری آن‌ها شده است.

وی گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در سال ۱۳۹۹ حدود پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود و سال ۱۴۰۰ به ۳۵ میلیارد و در سال ۱۴۰۱ به ۷۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسید.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ نیز تسهیلات مشاغل خانگی برای حمایت از کسب و کارهای خرد به ۱۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسید و نشان از اولویت‌های دولت مردمی است. قرار است این تسهیلات سال آینده به ۲۰۰ میلیارد تومان برسد که ۸۰ درصد آن شامل مشاغل خانگی مرتبط با زنان می‌شود.

اسلام‌خواه تاکید کرد: تاکنون ۲۷۰۰ طرح از تسهیلات بهره‌مند شده و برای ۶۶۴۳ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: درباره آمار بیکاری، تابستان امسال به ۵.۱ درصد رسیدیم. در حالی که پایان سال گذشته، نرخ بیکاری استان ۹.۷ درصد بود. /  خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها