سرپرست دفتر امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از معرفی ۱۷ شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خبر داد.
سرپرست دفتر امور اقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از معرفی ۱۷ شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۱۰۹۹

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور محمدعلی یارتبار با اعلام خبر معرفی ۱۷ شهرداری برای انتشار اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ توسط وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، گفت: مستند به "بند د تبصره 5 قانون بودجه سال 1402 کل کشور"، مبالغ درخواستی شهرداری‌ها پس از بررسی دفاتر تخصصی سازمان، به تائید وزیر محترم کشور رسید و  شهرداری‌های مورد نظر جهت انتشار اوراق مشارکت سال 1402 به سازمان برنامه‌ و بودجه و بانک مرکزی معرفی شدند.

وی افزود: در قانون بودجه سال 1402کشور، جمعا 300 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت پیش بینی شده است که از آن میزان، 180 هزار میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه حمل‌ونقل عمومی با تضمین بازپرداخت 50 درصد اصل و سود توسط دولت و 120 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده، حاشیه‌نشینی و پسماند با تضمین بازپرداخت 100درصد اصل و سود توسط شهرداری‌ها امکان انتشار و جذب اعتبار را دارا می‌باشد.

 یارتبار، خاطرنشان کرد: دراین راستا 17 شهرداری به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی شدند که شامل کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، قم، کرج، اهواز، کرمانشاه، و اصفهان و همچنین تعدادی از شهرهای مراکز استان شامل همدان، رشت، زنجان، بجنورد و بندرعباس و شهرداری‌های اسلامشهر، بناب و نیشابور بودند که برای تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های شهرداری‌ها از طریق اوراق مشارکت معرفی شدند.

سرپرست دفتراموراقتصادی، سرمایه‌گذاری و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور همچنین گفت: فرآیند جذب اعتبار اوراق مشارکت  پیچیده و زمانبر است که باتوجه به محدودیت زمانی شهرداری‌ها تا پایان سال جاری، امید است سازمان برنامه و بودجه در صدور تعهد 50 درصد سهم دولت تسریع نماید.

وی متذکر شد: همچنین لازم است شهرداری‌ها نیز در اسرع وقت نسبت به تعیین بانک عامل و شرکت تأمین سرمایه و رفع بدهی‌های بانکی اقدام نمایند و مطابق ضوابط و مقررات اقدامات لازم را نسبت به جذب اعتبار اوراق مشارکت سال 1402 هرچه زودتر انجام دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها