سازمان هواشناسی اعلام کرد:

جوی آرام در اکثر نقاط کشور

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه، از ورود بهترین سامانه بارشی دی‌ماه امسال به استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۴۰۱۸۸

جام جم آنلاین؛ شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه، از ورود سامانه ناپایدار به جو استان و صدور هشدار سطح نارنجی خبر داد و اظهار کرد: این سامانه قدری حال و هوای زمستانه را تداعی خواهد کرد.

وی در توصیف این سامانه بارش‌زا، گفت: سامانه‌ای ناپایدار از بامداد امروز (چهارشنبه) تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته که به تناوب سبب وزش باد و بارندگی در سطح استان می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بارش امروز در نیمه شمالی (به‌ویژه اورامانات؛ شهرستان‌های پاوه، روانسر، جوانرود و تازه‌آباد) از نمود بیشتری برخوردار خواهد بود؛ علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌ها، در نقاط سردسیر نیز بتدریج به شکل برف مشاهده می‌شود.

وی آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، کاهش میدان دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای را در قالب اثرات مخاطرات‌آمیز این سامانه عنوان کرد و شهروندان را به احتیاط در رانندگی، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و ترددهای غیرضرور، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر، انتقال ماشین‌آلات کشاورزی به نقاط مسقف و هشدار به موقع از طریق رسانه‌های محلی توصیه کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها