رئیس کل دادگستری استان خبرداد:

کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های قدیمی و معوق لرستان

خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس کل دادگستری لرستان از کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های قدیمی و معوق در استان خبر داد
خرم آباد-جام جم آنلاین- رئیس کل دادگستری لرستان از کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های قدیمی و معوق در استان خبر داد
کد خبر: ۱۴۳۹۵۸۲

به گزارش چام جم آنلاین لرستان حجت‌الاسلام سعید شهواری در آیین تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب خرم‌آباد با بیان اینکه همکاری، تعاون و همدلی بین اعضای شورای تامین، دادستان و شورای قضایی استان برای بررسی امور مشترک بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: حرکت دادگستری لرستان بر محور برنامه عملیاتی و سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضائیه است.
وی با بیان اینکه توجه به پرونده‌های مسن، معوق و کاهش اطاله دادرسی در اولویت کار دستگاه قضایی لرستان است، افزود: همچنین استفاده از فناوری‌های الکترونیک مانند دادرسی الکترونیک و آنلاین، برخط و پرونده‌های بدون کاغذ و ملاقات‌های الکترونیک و ... از دیگر اولویت‌های کاری دستگاه قضایی استان است.
رئیس کل دادگستری لرستان گفت: تعیین اولویت برای جرائمی که با توجه به فراوانی آنها که عموماً جرائم علیه اموال و یا با انگیزه‌های مالی هستند و ارتباط آنها با مساله بیکاری و تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانجات دادگستری لرستان ضروری به نظر رسید لذا شناسایی این مشکلات و تسریع در رفع آنها در اولویت دستگاه قضایی قرار گرفته است.
شهواری تصریح کرد: مساله بیکاری در کشور و به تبع آن در استان، بیشترین انگیزه ارتکاب جرائم علیه اموال و ارتکاب با جرائم مالی است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در زمان عهده‌دار شدن مسئولیت در استان، تعداد پرونده‌های لرستان ۴۰ هزار و ۵۰۰ فقره بود و در این مدت ۲۷۹ هزار و ۱۲۸ فقره پرونده وارد و ۲۸۵ هزار و ۵۰۶ فقره پرونده از دادگستری خارج شد، اظهار کرد: در نهایت موجودی ابتدای دوره ۴۰ هزار فقره بوده که در پایان پاییز امسال به ۳۴ هزار پرونده با عملکرد مثبت در دادگستری لرستان رسیده است.
رئیس شورای قضایی لرستان تصریح کرد: تعداد پرونده‌های مسن و معوق در ابتدای مسئولیتم در دادگستری لرستان ۴ هزار و ۴۱۰ فقره بوده که این تعداد غیر پرونده‌های اجرای احکام بودند؛ در پایان آذرماه این تعداد به ۳ هزار و ۱۴۱ فقره پرونده رسیده که کاهش ۲۸ درصدی پرونده‌های مسن و معوق استان را نشان می‌دهد.
شهواری گفت: مجازات‌های جایگزین حبس در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰۰۰ فقره بوده امسال به دو برابر یعنی یک هزار و ۹۳۸ فقره افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: پرونده‌های بدون کاغذ (الکترونیک) در این مدت ۹ ماهه ۷ هزار و ۳۵۲ فقره بوده که به ۲۰ هزار و ۵۲۵ فقره رسیده است.
رئیس کل دادگستری لرستان میزان دادرسی الکترونیک را ۸۱ درصد برشمرد و گفت: دادرسی آنلاین در ۱۴۰۱ ، ۲۰ فقره بوده که امروز به ۱۰ هزار و ۷۰ فقره افزایش یافته است.
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها