شهرستان هامون با دارا بودن ۷۴۵ اثر ثبت ملی پیشانی شهر‌های گردشگری شمال سیستان و بلوچستان به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۴۳۹۴۸۵

به گزارش جام جم آنلاین،رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هامون گفت:  هامون پیشانی شهر‌های گردشگری شمال سیستان و بلوچستان است و سال گذشته بیش از ۴۰۰ هزار گردشگر از این شهرستان دیدن کردند.

میثم شهرکی شمالی  با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۷۴۵ اثر ملی و بیش از ۱۲۰ اثر شناسایی شده و در حال ثبت است، تاکید کرد: شهر سوخته، کوه خواجه، دریاچه هامون، قلعه رستم، آس باد‌ها و سکوهه جزو بیشترین نقاط گردشگر پذیر هامون محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: با هدف ساماندهی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ اولین جلسه ستادهماهنگی خدمات سفر‌های نوروزی با حضور اعضا برگزارشد و دستگاه‌های متولی و عضو نیز هر کدام مکلف به انجام ماموریت‌های محوله و تدارک شرایط لازم برای میزبانی خوب از مسافران نوروزی شدند.

 وی افزود: در این جلسه قرار شد تا در دو پایگاه شهر سوخته و کوه خواجه سیاه چادر‌ها و غرفه‌های عرضه و فروش صنایع دستی و پخت غذا‌های محلی جانمایی و فعال شده و از مسافران نوروزی به بهترین نحو پذیرایی کنیم.
شهرکی شمالی تصریح کرد: همچین مصوب شد تا هلال احمر در چهار نقطه و اورژانس در پنج نقطه تیم‌های امداد و نجات و درمان را مستقر تا در حوادث احتمالی در سریعترین زمان ممکن به مسافران و گردشگران خدمات رسانی کنند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها