سیاست‌های سرکوبگرانه نظامیان صهیونیست علیه فلسطینی‌های کرانه باختری همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۳۸۷۹۱

به گزارش جام جم آنلاین، باشگاه اسیران فلسطینی اعلام کرد: نظامیان صهیونیست ۳۲ شهروند فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت کردند که در میان آن‌ها یک زن به چشم می‌خورد.

شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی در غزه تاکنون به حدود ۵۰۰۰ نفر رسیده است.

از سوی دیگر حماس در واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه اسیران فلسطینی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از صلیب سرخ و نهاد‌های حقوق بشری می‌خواهیم که به مسئولیت خود در قبال آنچه بر سر اسیران زن به دست اشغالگران می‌آید، عمل کنند. از مراکز و نهاد‌های حقوق بشری می‌خواهیم که جنایات اشغالگران را علیه اسیران ثبت کنند و مسببان آنرا مجازات کنند.

پیش از این نیز هیات امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اوضاع اسرای زن فلسطینی در زندان الدامون رژیم صهیونیستی بسیار وخیم است.

در گزارش این هیات آمده است: تعداد اسرای زن فلسطینی در این زندان به ۷۶ تن افزایش یافته که ۴۳ تن از آن‌ها اهل غزه و ۱۸ تن اهل کرانه باختری هستند. ما بقی اسرا نیز ساکن قدس اشغالی می‌باشند.

هیات امور اسرای فلسطینی تاکید کرد: اسرای زن فلسطینی با شرایط بسیار سخت در زندان‌های رژیم صهیونیستی رو به رو بوده و ساده‌ترین لوازم زندگی روزمره از آن‌ها دریغ می‌شود.

در ادامه این گزارش تاکید شده است: تمام اسرای زن فلسطینی از درد‌های شدید شکمی و کلیوی به دلیل بالا بودن میزان کلر در آب آشامیدنی و عدم ارائه خدمات پزشکی از سوی مسوولان زندان رنج می‌برند. آن‌ها نمی‌توانند به آب و غذایی که در حد مطلوب باشد دسترسی داشته باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها