معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان از ثبت ۱۱ رویداد شاخص گردشگری در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۳۸۶۱۵

به گزارش جام جم آنلاین،رضا گنجعلی در جلسه ثبت رویداد‌های گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: رویداد‌های گردشگری باید به نحوی برگزار شود که علاوه بر افزایش سفر و ورود و بازدید گردشگران در سطوح مختلف منطقه‌ای، ملی و بین المللی، نشاط اجتماعی را به مردم هدیه دهد و بومیان منطقه نیز از این رویداد‌ها بهترین بهره را ببرند.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: این استان دارای ظرفیت‌های متعددی است که هر کدام از آن‌ها می‌تواند به یک رویداد شاخص گردشگری ملی و بین المللی تبدیل شود و در کنار این مهم، توجه ویژه به رویداد‌ها و برنامه‌های فرهنگی و گردشگری محلی نیز در برنامه‌ها مدنظر قرار داده شده است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از الزامات برگزاری رویدادها، قراردادن پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است و باید در کنار تمامی این برنامه‌ها نگاه ویژه‌ای به مبحث رسانه و فرهنگ داشته باشیم و حفظ حرمت، تبلیغ و ترویج آئین و سنت‌های خاص بومیان هر منطقه همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان افزود: انجمن‌ها و تشکل‌های سیستان و بلوچستان باید تقویت شوند و برگزاری و اجرای این رویداد‌ها نیز به تشکل‌های مردمی برون‌سپاری شود که با استفاده از ظرفیت فوق العاده مهم مردم بتوانیم تاثیرات مثبت بیشتری را شاهد باشیم .
لازم به ذکر است : در این جلسه ۱۱ رویداد شاخص گردشگری سیستان و بلوچستان تایید شد که پس از بررسی در کمیته وزارتخانه تصویب نهایی خواهد شد و ۱۴ رویداد دیگر نیز در لیست تکمیل مراحل فرایند و طرح در جلسه آتی قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها