در گفتگو با یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل مطرح شد

سال ۲۰۲۴، سال رقابت‌های انتخاباتی سرنوشت ساز، از روسیه تا آمریکا

یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل، دو انتخابات روسیه و آمریکا در سال جدید میلادی را برای جهان سرندشت ساز توصیف کرد.
یک صاحبنظر مسائل بین‌الملل، دو انتخابات روسیه و آمریکا در سال جدید میلادی را برای جهان سرندشت ساز توصیف کرد.
کد خبر: ۱۴۳۸۵۳۲

حسن بهشتی پور در گفتگو با جام جم آنلاین در خصوص پیش بینی خود از روند تحولات بین الملل در سال ۲۰۲۴ گفت: با توجه به روند فعلی اتفاقات در مورد جنگ غزه می‌توان پیش بینی کرد که اگر مشکل خاصی پیش نیاید در ژانویه سال جدید این جنگ به اتمام برسد البته مهم این است که با چه نتیجه‌ای این جنگ پایان یابد چرا که نتیجه آن در تحولات خاورمیانه بسیار تعیین کننده است.

وی همچنین نتیجه انتخابات روسیه را در سال جدید میلادی مهم عنوان کرد و افزود: البته نتیجه آن تقریباً مشخص است و آن پیروزی پوتین است چرا که شاهد برگزاری انتخابات مدیریت شده هستیم، اما در این میان میزان آرای پوتین تاثیر گذار است.

بهشتی پور ادامه داد: میزان آرایی که مردم روسیه به پوتین خواهند داد در سیاستی که در قبال جنگ با اوکراین در پیش گرفته مهم است.

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: روابط تاریخی دو کشور روسیه و اوکراین به شدت تخریب شده همچنین سوئد و فنلاند به عضویت ناتو درآمدند در حالی که تاکنون بی طرف بودند، این اتفاقات شرایط پیچیده‌ای را برای روسیه ایجاد کرده است.

وی افزود: به این ترتیب اینکه مردم روسیه تا چه اندازه‌ای از این سیاست پشتیبانی می‌کنند بسیار مهم است، اگر میزان آرای پوتین بالای ۷۰ درصد باشد یعنی جنگ اوکراین همچنان ادامه خواهد داشت و مردم از سیاست پوتین در این ارتباط حمایت می‌کنند، اما اگر این درصد حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد باشد آلارمی برای پوتین است که شاید به این جمع بندی برسد که در داخل روسیه نیز آمادگی چندانی برای ادامه جنگ نیست به هر حال باید ببینیم میزان آرای پوتین چقدر خواهد بود و میزان این آرا در صحنه بین‌الملل مهم است.

بهشتی پور گفت: همچنین اگر پوتین رای حداکثری را به دست بیاورد دستش برای تقابل با آمریکا و اروپا بازتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز شاهد تقابل جدی پوتین با اروپا و آمریکا هستیم، تصریح کرد: در هر صورت در سال جدید میلادی پیش بینی می‌کنم که جنگ اوکراین همچنان ادامه داشته باشد و چشم اندازی برای این پایان جنگ نخواهد بود مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد و روسیه متقاعد به پایان این جنگ شود.

وی اظهار کرد: همچنین در آمریکا هم انتخابات مهمی برگزار خواهد شد و اینکه ترامپ می‌تواند کاندیدا شود یا خیر و اگر رئیس جمهور شود تحولات جدیدی در داخل و بیرون از آمریکا شاهد خواهیم بود.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: در مورد سایر تحولات منطقه در سال جدید میلادی نیز موضوع یمن مهم است که در نهایت امیدی به مذاکرات صلح با عربستان وجود دارد که در این میان پیمان صلحی ولو موقت شکل گیرد؛ بنابراین به احتمال زیاد در سال جدید میلادی یمن و عربستان با هم به توافق می‌رسند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها