وضعیت زنان در غرب‌اسفبار است

هزاران‌فرسنگ تا دموکراسی

روز گذشته مادران، همسران، فرزندان وخواهران شهدا و اقشار مختلف بانوان با رهبر معظم انقلاب دیدار داشتند. در دیدار مقام معظم رهبری با هزاران نفر از زنان و دختران، ایشان‌ به تبیین دیدگاه منطقی وعقلانی اسلام درباره ابعادمختلف حضور زنان در خانواده وفعالیت نامحدود آنان دراجتماع،‌ سیاست ومدیریت‌های سطوح گوناگون پرداختند.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۷۱
نویسنده فاطمه گنجی / مشاور زن و خانواده ستاد کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد کشور
 
آیت‌ا... خامنه‌ای در بخشی از صحبت‌های‌شان به نگاه غرب به زن اشاره کردند و فرمودند که نگاه این جوامع به زن در سودجویی و لذت‌جویی خلاصه می‌شود. البته تمدن غرب در مسائل مربوط به زنان حاضر به بحث و گفت‌و‌گو و پاسخ به سؤالات مربوط به این حوزه نیست و فقط این موضوع را با بحث و زور پیش می‌برد، چرا که هیچ منطقی ندارد.در دنیای امروزی نیز دو رویکرد در این‌خصوص وجود دارد؛ یک رویکرد رایج و متداول غربی است که در کشورهای غیرغربی هم رواج پیدا کرده است. رویکرد دیگر هم رویکرد اسلامی است. این دو در مقابل هم قرار دارند. در این میان نکته‌ قابل ‌توجه این است که نظام فرهنگی و تمدنی غرب در این مسائل حاضر به مباحثه نیست و از ورود در بحث و تحقیق فرار می‌کند. بسیاری از سؤالات در این زمینه‌ را فرهنگ غربی با جنجال و هوچی‌ گری و استفاده از هنر، سینما و زور و فضای مجازی پیش می‌برد. البته در سال۹۱‌، مقام معظم رهبری به این نکته تاکید فرموده بودند که ما نگاه‌مان به زن،‌نگاه  نه شرقی و نه غربی است بدین معنا که  نه زن گوشه‌نشین و خانه‌نشین و دور از اجتماع را قبول داریم و نه زن غربی که ابزار شهوت و لذت... در جامعه غرب است. ما زن را با تمام وجود ریحانه می‌دانیم که در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، تربیتی، همسرداری و فرزندداری و حتی در صحنه تصمیم‌گیری‌های کلان جامعه نقشی اثربخش دارد و به همین خاطر در حوزه زن از غرب طلبکار هستیم.
حضرت علی علیه‌السلام نیز درحدیثی زن راهمچون گلی لطیف می‌داند. ازاین‌رو زنان بایدبه خود ببالندچرا که نگاه امیرالمومنین‌(‌ع‌) و رهبر انقلاب در حوزه زن، نگاه و افق بالایی است. زن و مرد در حقوق خانوادگی یکسان‌اند اما هرکدام یک نوع وظیفه‌ای در خانواده برعهده دارند. ولی طبق فرمایشات رهبر انقلاب، در غرب به زن این دیدگاه وجود ندارد و فقط به زن به‌عنوان کالا و ابزار نگاه می‌کنند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها