بعد از طولانی شدن جنگ غزه و کشتار مردم بی‌دفا‌ع فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، انصارا... و ارتش ملی یمن به عنوان دو بازوی قدرتمند محور مقاومت برای کمک به ملت مظلوم فلسطین و به طور مشخص مردم غزه، وارد عرصه عملیات طوفان الاقصی شدند.
کد خبر: ۱۴۳۷۵۵۴
نویسنده حسن هانی‌ زاده - تحلیلگر مسائل بین‌الملل

در طول ۷۷روز گذشته، آمریکا تمام امکانات لجستیکی، مالی و تسلیحاتی خود را برای کشتار مردم غزه در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده و همین امر باعث شهادت بیش از ۲۰هزار نفر از مردم غزه و مجروح شدن بیش از ۵۴هزار نفر از مردم مظلوم این منطقه شده است.

با توجه به این مساله، طبیعی است که انصارا... و ارتش ملی یمن، از منظر اسلامی، عربی و اخلاقی وارد عمل شدند و با بهره‌گیری از تسلطی که بر تنگه استراتژیک باب‌المندب دارند کشتی‌های حامل سلاح‌های کشتار جمعی برای رژیم صهیونیستی را متوقف کردند.

مقاومت یمن درحالی اقدام به این عملیات کرده است که این موضوع به لحاظ حقوق بین‌المللی کاملا مشروع است و در چارچوب حق قانونی و مشروع مردم یمن می‌گنجد. دلیل آن هم این است که انصارا... و ارتش ملی یمن بخشی از حاکمیت کشور یمن هستند و تنگه استراتژیک باب‌المندب نیز بخشی از قلمرو دریایی یمن است و این حق مسلم مردم این کشور است که از هر ابزاری برای کمک به مردم فلسطین استفاده کند؛ همچنان‌که آمریکا و اروپا تمام توان نظامی و لجستیک خود را در اختیار ارتش اسرائیل قرار دادند تا دست به کشتار مردم فلسطین بزند و از هرگونه اقدام برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی نیز جلوگیری می‌کنند.

برهمین اساس توقیف چند کشتی و پرتاب موشک به سوی بندر ایلات در اراضی اشغالی، بخشی از سیاست بازدارندگی انصارا... برای کاهش فشار بر مردم غزه بود که در این مدت از سوی مقاومت یمن انجام شد. بعد از این عملیات و کاهش توان ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ممانعت یمنی‌ها از ورود کشتی‌های حامل سلاح به بندر ایلات، آمریکا وارد عمل شد و تلاش کرد ائتلافی منطقه‌ای علیه نیرو‌های مسلح یمن ایجاد کند.

تلاش‌های آمریکا درحالی صورت گرفت که کشور‌های عرب منطقه مخصوصا مصر، عربستان و امارات، امکان حضور در این ائتلاف را ندارند و درخواست آمریکا برای عضویت در ائتلاف را رد کرده و اعلام کردند تمایلی به حضور در این چارچوب ندارند، زیرا عضویت این کشور‌ها در ائتلاف آمریکایی علیه یمن، پیامد‌های بسیار خطرناکی برای امنیت منطقه خواهد داشت.

پس از شکست طرح آمریکا برای تشکیل ائتلاف منطقه‌ای، واشنگتن به فکر ایجاد ائتلاف جهانی علیه مقاومت یمن افتادکه این ائتلاف هم با بی‌توجهی و بی‌میلی اکثر کشور‌های غربی مواجه شده است و حتی برخی کشور‌ها که نام‌شان به عنوان اعضای این ائتلاف منتشر شده بود، این مسأله را تکذیب کردند.

این اتفاقات و دریوزگی آمریکا برای تشکیل ائتلاف، نشانه ضعف ساختاری آمریکا و رژیم صهیونیستی است و طبیعی است اگر آمریکایی‌ها بازهم برای تشکیل این ائتلاف تلاش کنند و این ائتلاف در آینده شکل بگیرد، قطعا منطقه شاهد تنش‌های بسیار زیادی خواهد بود و امنیت آب‌های منطقه دچار آسیب خواهد شد و البته در این صورت، آمریکا آسیب‌پذیرترین کشور جهان به لحاظ امنیت دریانوردی است و مقاومت یمن از هر ابزاری برای هدف قرار دادن اهداف آمریکایی بهره خواهد گرفت. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها