بررسی پرونده عاشقانی که به خاطر قتل معشوق دستگیر شدند

عشق، جنایت و مکافات

مامور پلیس فسا ناجی مرد قاچاقچی از میان شعله‌های آتش شد

فداکاری مامور پلیس در دل آتش

مثل همیشه قرار بود با همکارش برای گشت‌زنی به سطح شهر و جاده بروند. کاری که گاهی برای پیشگیری و کشف جرم انجام می‌دادند، اما فکر نمی‌کرد با تاریکی هوا حادثه‌ای رخ دهد که مجبور باشد برای نجات جان مرد قاچاقچی به دل آتش بزند و جانش را به خطر اندازد.
کد خبر: ۱۴۳۷۳۸۷
نویسنده مجید غمخوار - گروه حوادث

مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر فسا در گفتگو با جام‌جم از روز تعقیب و گریز وسوختن خودرو حامل موادمخدر به دست مردقاچاقچی و نجات جان او می‌گوید.

چطور متوجه خودروی حامل موادمخدر شدید؟ 
به دستور فرمانده انتظامی شهرستان برای گشت زنی در جاده داراب به شیراز با دو خودرو به دل جاده زدیم. ساعت ۷.۵ شب بود که گشت دیگر به من اطلاع داد که یک خودرو پراید مشکوک به سمت ما می‌آید و خودش هم با فاصله در تعقیب اوست. سریع هماهنگی قضایی را انجام دادم و تور ایست بازرسی را در جاده ایجاد کردیم. 
 
خودروی پراید در تور ایست و بازرسی گرفتار، شد؟
پراید وقتی به ایست و بازرسی نزدیک شد و ما را وسط جاده دید، توقف کرد و با دور زدن خواست جاده را خلاف جهت برود. سریع سوار خودرو شدم و به تعقیبش پرداختم. هوا تاریک بود و فکر کرد می‌تواند از دست ما فرار کند. 

 بعد چه کردید؟
خودرو از جاده اصلی منحرف و وارد یک جاده فرعی شد. راننده پراید چند کیلومتر در جاده فرعی رانندگی کرد و بعد متوجه شد جاده خاکی مسدود است و نمی‌تواند از دست ما فرار کند. او سریع خودرو را به آتش کشید. من چند ثانیه با او فاصله داشتم که دیدم خودرو یکباره از قسمت عقب شعله‌ور شد. سریع خودم را به خودرو رساندم که مرد قاچاقچی با داد و فریاد درخواست کمک کرد. در خودرو قفل شده بود و نمی‌توانست خارج شود. در را باز کردم و او را از داخل خودرو که داخل سوختن بود خارج کردم. همکارم نیز با کپسول اطفای حریق آتش را خاموش کرد. 
 
بعد چه شد؟ 
راننده را که از یک قدمی مرگ نجات دادم. از او سوال کردم که چرا خودرو را آتش زدی که مدعی شد «می‌خواستم مواد مخدر را که در صندلی عقب بود با بنزینی که همراه داشتم بسوزانم، اما در خودرو قفل و در آتش گرفتار شدم. امیدی به نجات نداشتم که شما سر رسیدید و نجاتم دادید.» متهم می‌خواست مواد را آتش بزند و خودش در دل تاریکی شب در بیابان فرار کند که در‌ها قفل و گرفتار شد.
 
از خودرو مواد مخدر کشف شد؟ 
وقتی آتش را خاموش کردیم ۴۹ کیلوگرم تریاک از داخل خودرو پراید کشف شد.
 
دچار سوختگی شدید؟
ان لحظه فقط به فکر نجات داد مرد قاچاقچی بودم و خطر را حس نمی‌کردم. وقتی او را نجات دادم تازه متوجه شدم دست چپم سوخته است. 
 
مواد از کجا آمده بود؟ 
مرد قاچاقچی قصد داشت آن را از داراب به شیراز ببرد. 
 
اگر بازهم این اتفاق بیفتد برای نجات جان یک قاچاقچی اقدام می‌کنید؟
برای من فرقی ندارد جرم فرد چیست، مهم این که او انسان است و اگر هزار بار دیگر مجرمی در یک قدمی مرگ باشد برای نجاتش اقدام خواهم کرد و خودم را به خطر می‌اندازم. نه تنها من بلکه همه همکارانم این‌کار را می‌کنند و برای ما نفس انسان بودن فرد از هرچیز دیگری مهم‌تر است و نجات جان یک انسان وظیفه ماست. حالا دستگاه قضایی به جرمی که انجام داده رسیدگی می‌کند و مجازات می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها