اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ صادرات گمرک استان در هشت ماه نخست امسال افزایش 19 درصدی داشت.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۶۲
نویسنده اسدالله ابراهیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت خراسان شمالی،مدیر کل صمت استان با بیان این خبر اظهار داشت: طی هشت ماه ابتدای سال 1402 صادرات گمرک استان از نظر ارزش 61  میلیون دلار و از نظر وزنی ۱۵۹/۸ هزار تن می باشد که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی  19 درصد افزایش دارد.

"حسین حاجی بگلو" با اشاره به صادرات از مبدا گمرک استان به تفکیک گروه های کالایی طی هشت ماهه ابتدای سال1402 افزود: صادرات بخش پتروشیمی به ارزش ۴۵/۳ میلیون دلار و وزن 137 هزار تن می باشد که 74 درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۳۰/۵ درصد افزایش داشته است.

به گفته وی صادرات بخش معدن و صنایع معدنی نیز به ارزش ۱۰/۵ میلیون دلار و وزن ۱۳/۲ هزار تن می باشد که 17 درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است .   
    
حاجی بگلو و اظهار کرد: صادرات بخش صنعت به ارزش 5 میلیون دلار و وزن ۹/۲ هزار تن می باشد که 8 درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است . 

صادرات بخش کشاورزی نیز به گفته مدیر کل صمت استان به ارزش ۰/۰۴ میلیون دلار و وزن ۰/۰۸ هزار تن می باشد که ۰/۰۷ درصد صادرات را به خودش اختصاص داده است و نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 300 درصد افزایش داشته است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها