شناسایی ۲۲ روستای جدید در قزوین برای مقصد گردشگری
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین

شناسایی ۲۲ روستای جدید در قزوین برای مقصد گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین

برگزاری اولین سمینار ملی روش استحکام بخشی بنا‌های تاریخی در قزوین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: اولین سمینار ملی روش استحکام‌بخشی بنا‌های تاریخی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر برگزار می شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: اولین سمینار ملی روش استحکام‌بخشی بنا‌های تاریخی در روز چهارشنبه ۲۹ آذر برگزار می شود.
کد خبر: ۱۴۳۶۳۲۱

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: علیرضا خزائلی ،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین گفت: اولین سمینار ملی روش استحکام‌بخشی بنا‌های تاریخی با رویکرد میان‌رشته‌ای شامل بررسی روند مطالعات استحکام‌بخشی مسجد جامع قزوین در روز چهارشنبه ۲۹ آذر برگزار می شود.

وی افزود: مسجد جامع عتیق از بنا‌های تاریخی ارزشمند شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی شهر واقع شده و به لحاظ نقشی که در هویت تاریخی و تاریخ معماری شهر قزوین دارد بسیار متمایز و حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین اظهار کرد: این مسجد تاریخی از چهار ایوان تشکیل شده که ایوان جنوبی آن متصل به گنبدخانه است و در واقع این ایوان و گنبدخانه مقصوره خمارتاشی در هویت معماری ایرانی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در سال‌های اخیر به کمک متخصصین حوزه‌های مرمت و سازه مطالعات بسیار خوبی برای تحلیل سازه‌ای این بخش از بنا صورت گرفته است.

خزائلی افزود: نتیجه این مطالعات در شورای فنی استان و وزارتخانه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مطرح شده و تحلیل سازه‌ای که این مطالعات در خصوص این بنای تاریخی ارائه می‌دهد و اصلاح برخی باور‌های اشتباه در خصوص این بنا که که تا کنون به آن اصرار داشته‌ایم، از نقاط بارز این مطالعات به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: امیدواریم در همایش یک‌روزه‌ای که با رویکرد بررسی روند مطالعات استحکام‌بخشی این بنای تاریخی در روز چهارشنبه برگزار می‌گردد، فضای گفتمان مناسبی در این خصوص آغاز و منجر به غنای بیشتر مباحث علمی این پروژه شود و بتوانیم اقدامات خوبی برای حفاظت و معرفی این بنای تاریخی در سطح جهانی و ملی انجام دهیم.

علاقمندان برای شرکت در این همایش می‌توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره تماس ۰۹۹۶۶۳۹۷۴۵۵و مراجعه به سامانه https://www.roytab.ir/Grand%۲۰mosque اقدام نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها