انجمن اسرای فلسطینی خبر داد که از تاریخ هفت اکتبر تاکنون ۳۸۱۰ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری به دست نظامیان اسرائیلی بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۵۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، از ابتدای نبرد طوفان الاقصی در غزه، کرانه باختری نیز به پا خواسته و جوانان این منطقه با حداکثر بضاعت خود به مقابله با نظامیان و شهرک‌نشینان اسرائیلی می‌پردازند؛ در این راستا طبق اعلام انجمن اسرای فلسطینی ۳۸۱۰ نفر طی ۶۷ روزی که از جنگ می‌گذرد به دست صهیونیست‌ها بازداشت شده‌اند.

این انجمن اعلام کرد که عمده بازداشت‌ها در استان «جنین» در شمال کرانه باختری است، منطقه‌ای که بامداد امروز نیز شاهد یورش گسترده نظامیان اسرائیلی بود.

به گفته این نهاد فلسطینی، نظامیان اسرائیلی همزمان به روستای «سلواد» در شرق رام‌الله حمله کرده و ده‌ها نفر از جمله چندین زن را بازداشت کرده و با خود بردند و پس از بازجویی بیشترشان را آزاد کردند؛ این یورش با تخریب چندین خانه اهالی روستا همراه بود.

بازداشت ۳۸۱۰ فلسطینی در کرانه باختری در حالی است که تقریبا روزی نیست که در یک نقطه از این منطقه درگیری میان نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی رخ ندهد. طبق آخرین آمار از تاریخ ۱۵ مهر (آغاز نبرد طوفان الاقصی) تاکنون ۲۷۸ نفر در کرانه باختری شهید و ۳۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

حجم واکنش مردم کرانه باختری به جنایات رژیم اسرائیل در غزه به حدی است که «بنیامین نتانیاهو» روز گذشته در نشست کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان اسرائیل گفت: «دولت احتمال بروز جنگ علیه نیرو‌های تشکیلات خودگردان در کرانه باختری را بعید نمی‌داند و طرح‌های فوق العاده برای مقابله با چنین پیشامدی وضع کرده است».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها