قزوین نیازمند اتوبوس سیار خون گیری است
مدیرکل انتقال خون استان قزوین

قزوین نیازمند اتوبوس سیار خون گیری است

مدیرکل انتقال خون استان قزوین

اهدای خون ۲۷ هزار نفر در استان قزوین

مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۲۷ هزار نفر قزوینی در هشت ماه نخست امسال برای کمک به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.
مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: ۲۷ هزار نفر قزوینی در هشت ماه نخست امسال برای کمک به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.
کد خبر: ۱۴۳۴۶۰۵

مهرداد نوری- جام جم آنلاین قزوین: پژمان صالحی‌فر، مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در هشت ماهه نخست امسال، حدود ۳۷ هزار نفر مراجعه‌کننده داشتیم که ۲۷ هزار نفر  به بیماران نیازمند خون اهدا کردند.

وی افزود: از این تعداد مراجعه‌کننده حدود ۵۸ درصد اهداکنندگان مستمر خون هستند که از این تعداد تنها ۶.۷ درصد خانم و مابقی هم آقا هستند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین بیان کرد: با توجه به اینکه شاخص جهانی اهدای خون، شاخص اهدا خون به هزار نفر در کشور‌های دنیا متفاوت است نیز این شاخص به طور میانگین در ایران ۲۶ در هزار و در استان قزوین ۲۹.۵ در هزار است که رتبه هشتم در کشور را داریم.

این مسئول ادامه داد: راهکار جبران این کمبود ایجاد سامانه‌های سیار اهدای خون است چراکه شهرستان‌های قزوین به جز تاکستان سازمان انتقال خون ندارند و اگر این سازمان‌ها در دسترس مردم باشد قطعا آمار اهدا‌کننده بیشتری خواهیم داشت و رتبه قزوین ارتقا پیدا خواهد کرد.

صالحی‌فر با بیان اینکه ۵۰ درصد جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: بانوان استان در اکثر عرصه‌ها حضور فعال و نقش بسزایی دارند، اما در بحث اهدای خون در کل کشور کمتر از ۶ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند و انتظار می‌رود بانوان از اهدای خون استقبال بیشتری داشته باشند.

وی عنوان کرد: روزانه به حدود ۱۸۰ واحد خون نیاز داریم و باتوجه به اینکه تاریخ مصرف پلاکت سه روز است و امکان اینکه ذخیره‌سازی طولانی مدت نیست و لازم است اهدای خون مستمر هم داشته باشیم.

صالحی فر گفت: سازمان انتقال خون همه روزه به جز جمعه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۸ شب پذیرای مردم عزیز قزوین است.

 مدیرکل انتقال خون استان قزوین در ادامه گفت: در تاکستان از ۷:۳۰ صبح تا ۱۳:۰۰ بعداز ظهر و در سایر شهرستان‌های استان هم به صورت سیار روز‌های سه‌شنبه در بوئین‌زهرا و هر دو هفته یک بار روز‌های چهارشنبه منتظر مردم آبیک و همین‌طور دو هفته یک‌بار در کلینیک شماره دو محمدیه پذیرای مردم در سازمان انتقال خون هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها