سود کلان شرکت‌های تسلیحاتی در برابر نابودی کل رژیم صهیونیستی

ادامه جنگ و فروپاشی اقتصادی اسرائیل

گروه‌های حقوق بشری در گرماگرم حملات مرگبار رژیم صهیونیستی به غزه، از دادگاهی کردن دولت انگلیس به دلیل ارسال تسلیحات به اسرائیل خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۳۴۵۵۲

به گزارش جام جم آنلاین از یورونیوز، در بحبوحه جنگ فاجعه بار غزه، گروه های حقوق بشر، دولت انگلیس را به دلیل صادرات تسلیحات به رژیم اسرائیل به دادگاه می کشانند.

سازمان حقوق بشر فلسطینی الحق با حمایت مرکز بین المللی عدالت برای فلسطینی ها (ICJP) و شبکه جهانی اقدام حقوقی مستقر در انگلیس (GLAN) از لندن خواسته است هر چه سریعتر فروش سودآور تسلیحات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورد. به عقیده این گروه های حقوق بشری، ارسال این تسلیحات خطر آشکار جنایت جنگی را در پی دارد.

این گروه ها دیروز اعتراض حقوقی خود را اعلام و تاکید کردند که دولت انگلیس درخواست های کتبی برای توقف ارسال تسلیحات به اسرائیل را به طور مداوم نادیده گرفته است.

گروئید اوکوئین مدیر شبکه جهانی اقدام حقوقی مستقر در انگلیس (GLAN) در یک نشست خبری در این زمینه گفت: تمرکز اصلی پرونده، حملات بی‌رویه اسرائیل به غیرنظامیان، نابودی زیرساخت‌های حیاتی، گرسنگی، کوچ اجباری و خطر نسل‌کشی است.

وی اضافه کرد که ارائه تسلیحات به رژیم اسرائیل تعهدات قانونی داخلی و بین المللی انگلیس را با توجه به جنایاتی که این رژیم در غزه مرتکب می شود، زیر سوال می برد.

اما دولت انگلیس علیرغم انتقادهای مکرر فعالان حقوق بشر بارها اعلام کرده است که برنامه ای برای تعلیق فروش تسلیحات به رژیم صهیونیستی ندارد.

یورونیوز در بخش دیگری از این مطلب با تاکید بر اینکه انگلیس از جمله تامین کنندگان اصلی تسلیحات رژیم اسرائیل است، یادآوری کرده است که طبق گزارش کارزار ضد تجارت اسلحه (CAAT)، انگلیس ۱۵ درصد قطعات جنگنده های اف-۳۵ رادار گریزی را که اسرائیل از آن برای بمباران بی وقفه غزه استفاده می کند، تامین کرده است.

براساس همین داده ها، انگلیس از محل فروش قطعات مذکور به رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۱۶ تاکنون ۳۳۶ میلیون پوند (۳۸۶ میلیون یورو) درآمد داشته است.

با این حال کارزار ضد تجارت اسلحه (CAAT) در گزارشی در ماه نوامبر (آبان) اعلام کرد که بخش مهمی از صادرات تسلیحات انگلیس به رژیم اسرائیل فقدان شفافیت لازم است و مشخص نیست دقیقا چه تجهیزات نظامی دیگری به تل آویو ارسال می شود.

یورونیوز به تازگی در گزارشی با همین مضمون نوشت: چندین کشور اروپایی تامین کننده تسلیحات و تجهیزاتی از جمله تانک، کشتی جنگی و بالگردها هستند که احتمالا از آنها در حملات مرگبار به نوار غزه استفاده می شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بست و در حال بمباران این باریکه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها