وزیر امور خارجه در دیدار با وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مسکو دیدار اخیر روسای جمهور ۲ کشور را نقطه عطف جدیدی در روابط دوجانبه خواند و گفت که همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف در مسیر خوب خود به پیش می‌رود.
کد خبر: ۱۴۳۴۳۸۹

به گزارش جام جم آنلاین، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف عصر امروز (سه‌شنبه) ۱۴ آذر ماه و در حاشیه نشست وزرای خارجه کشور‌های ساحلی دریای خزر در مسکو دیدار و گفتگو کردند. 

امیرعبداللهیان در این دیدار با بیان اینکه موضوعات زیادی برای همکاری‌های متنوع بین دو کشور داریم، افزود: در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری و ترانزیت کار‌ها در مسیر خوب خودش پیش می‌رود.

وی به دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در حاشیه نشست اکو در تاشکند در ۱۸ آبان ماه سالجاری اشاره کرد و افزود: دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور نقطه عطف جدیدی در روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بود. اطمینان دارم توافقات روسای دو کشور با کمک همه وزرای ایران و جمهوری آذربایجان به خوبی اجرایی خواهد شد و از همینک نیز آثار آن را در شروع پروژه‌ها به خوبی مشاهده می‌کنیم.

نظر وزیر خارجه جمهوری آذربایجان درباره ملاقاتش با همتای ایرانی

وزیر خارجه جمهوری آذربایجان جیحون بایراموف نیز در این دیدار گفت: امروز فرصت داشتیم مسائل مهم مربوط به دریای خزر را بررسی کنیم. بیانیه‌ای هم که در پایان این دیدار به تصویب رسید، بیانیه بسیار مفیدی بود.

وی افزود: سنت خیلی خوبی است که بین ما برقرار شده و اینکه علاوه بر ملاقات‌های دوجانبه، تلاش می‌کنیم در محافل بین‌المللی نیز دیدار‌هایی را با هم داشته باشیم تا طیف گسترده‌ای از مسائلی که وجود دارد را بررسی کنیم. از این منظر معتقد هستم ملاقات امروز بسیار خوب خواهد بود و در راستای اجرای دستورات رهبران دو کشور انجام خواهد شد. فرصت خواهیم داشت دستورات رهبران دو کشور را بررسی کنیم و پروژه‌هایی که بین دو کشور در حوزه‌های حمل و نقل و انرژی وجود دارد را مورد بررسی قرار دهیم.

بایراموف همچنین بیان کرد: اعتقاد دارم می‌توانیم امروز درباره مسائل سیاسی بین دو کشور و منطقه نیز بحث و تبادل نظر کنیم.

به گزارش فارس، آخرین دیدار وزرای خارجه ایران و جمهوری آذربایجان در تهران و در اول آبان ماه در نشست وزرای خارجه ۳+۳ انجام شد.

۲۷ آبان ماه نیز دو وزیر خارجه تلفنی درباره موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند. امیرعبداللهیان در آن گفت‌وگوی تلفنی با تأکید بر اهمیت تقویت سازوکار‌های منطقه‌ای برای ایجاد صلح و تقویت همگرایی در منطقه گفت: هر چه فرمت‌های همکاری‌های منطقه‌ای را فعال‌تر کنیم، منافع آن به طرف‌های منطقه‌ای ما خواهد رسید.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز ضمن شرکت در نشست وزرای خارجه پنج کشور ساحلی دریای خزر (ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان) و ایراد سخنرانی در این نشست، با وزرای خارجه روسیه، ترکمنستان و قزاقستان نیز به صورت دوجانبه دیدار و گفتگو کرد.

تعداد بازدید : 11
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها