موانع اسرائیل در رسیدن به اهداف ادعایی

چالش‌های جنایتکاران

مشاور نخست‌وزیر یمن در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

«باب المندب» چالش جدید صهیونیست‌ها

ورود بهنگام و موثر مقاومت یمن (درکنار دیگر گروه‌های مقاومت) در حمایت از ساکنان غزه و فلسطینیان، شوک سختی را به رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن وارد ساخته است. مقاومت یمن، با توقف دو کشتی بزرگ وابسته به تجار اسرائیلی، منجر به توقف حمل‌ونقل دریایی اقلام صادراتی این رژیم(ازطریق دریای سرخ) شد وهزینه‌های ناشی ازجنگ را به ضرر رژیم اشغالگر قدس به‌صورت تصاعدی افزایش داد. دراین خصوص گفت‌‌وگویی با سرتیپ حمید عبدالقادر عنطار، مشاور نخست‌وزیر یمن صورت داده‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.
کد خبر: ۱۴۳۴۲۱۸
نویسنده محمد علیزاده - گروه بین‌الملل

 
مقاومت یمن ورود موثری به معادلات جنگ غزه داشت و بسیاری از تحلیلگران، از ضربات کاری انصارا... به اقتصاد و امنیت رژیم اشغالگر قدس در جریان این منازعه سخن می‌گویند. در این خصوص لطفا توضیح دهید.
ما عمیقا و ذاتا معتقدیم که ساکنان غزه و مردم مظلوم فلسطین برظلم صهیونیست‌ها پیروز خواهند شد، چنانچه تا الان نیز با مقاومت خود توانسته‌اند واشنگتن و رژیم غاصب و اشغالگر صهیونیستی را به چالش بکشند. این موفقیت، برآمده از یک فرهنگ و گفتمان عمیق است. آنچه به مقاومت فلسطینیان و دیگر اضلاع مقاومت دربرابر رژیم‌صهیونیستی و آمریکا منجر می‌شود، اعتقاداتی است که اساسا با هیچ معیاری قابل محاسبه و تحلیل در اتاق‌های فکر و عملیات دشمنان نیستند. ورود یمن به معادلات جنگ غزه بر همین مبنا و براساس همین اعتقاد مشترک با دیگر گروه‌های مقاومت صورت‌گرفت. تا زمانی که جنایات رژیم‌صهیونیستی در غزه ادامه یابد، این مقاومت در ابعاد و اشکال متنوع و گوناگون ادامه پیدا می‌کند و شوک سختی در برهه‌های گوناگون به تل‌آویو وارد خواهد ساخت. 
 
به الگوی فکری و گفتمانی مقاومت یمن و تاثیر آن در ورود موثر انصارا... به صحنه منازعه و حمایت از ساکنان غزه اشاره کردید. این الگوی فکری و گفتمانی چه مختصات و ابعادی دارد؟
ملت یمن پس از جنگ هشت‌ساله‌ای که در این کشور طی شده است، اساسا از هیچ چیزی نمی‌ترسد. مردم مقاومی که سال‌ها تحت تهاجم جهانی و جنایات دشمنان مقاومت کردند و به پیروزی رسیدند، از مقاومت هراس ندارند و این رویکرد را الگوی خود در مواجهه با ظلم و ستم قلمداد می‌کنند. اگر این مقاومت، مبتنی بر یک گفتمان مقدس و الگوی فکری عالی نباشد، اساسا راه به جایی نخواهد برد؛ اما ما در مقاومت خود در برابر دشمنان، از الگوهای دینی و تعالیم پیامبراعظم(ص) و اولاد ایشان بهره می‌گیریم. ما هرگز تن به بی‌عدالتی و ستم نمی‌دهیم و در طول جنگ یمن نیز این مسأله را به اثبات رساندیم. تسلیم نشدیم تا پیروز شدیم. در قبال آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد نیز همین‌طور است. ما قویا معتقدیم اضلاع جبهه مقاومت جملگی از یک نگاه اعتقادی عمیق برخوردار هستند که اجازه تسلیم‌پذیری در برابر دشمنان و فشارهای آنها را نمی‌دهد. نتیجه این نگاه و اعتقاد، چیزی جز پیروزی نهایی در برابر دشمن صهیونیستی و آمریکایی نیست. پیام ما مشخص است: از هیچ نیروی متجاوزی در جهان نمی‌ترسیم و در مقابل آن قرار خواهیم گرفت. 
 
به نظر شما، با توجه با اقدامات شجاعانه و بسیار اساسی صورت‌گرفته از سوی مقاومت یمن در دریای سرخ، چه گزینه‌هایی در قبال بحران غزه پیش‌روی صهیونیست‌ها خواهد بود؟
پیام ما به صهیونیست‌ها مشخص است. آنها گزینه وچاره‌ای جز توقف تجاوزبه غزه ندارند. درغیر این صورت، بستن تنگه باب‌المندب گام بعدی تشدیدکننده خواهد بود. درچنین شرایطی دشمنان در دریای سرخ دفن می‌شوند. دراینجا گزینه‌ها و انتخاب‌های دیگری در مقابل دشمن صهیونیستی وجود ندارد. استمرار جنایات در نوار غزه، به اتفاقات و اقداماتی از سوی مقاومت یمن منجر می‌شود که قطعا هزینه‌های آن برای دشمنان طاقت‌فرسا و غیرقابل‌تحمل خواهد بود. دوباره تاکید می‌کنیم که ما براساس گفتمان مقاومت و اعتقادات و مؤلفه‌های ثابتی که این گفتمان دارد، ظلم وستم علیه برادران خود درغزه را نمی‌پذیریم و دربرابر آن نیز سکوت نخواهیم کرد. این اعتقاد مشترک همه اضلاع جبهه مقاومت است. از این رو استمرار جنایت صهیونیست‌ها در نوار غزه، هزینه‌های بسیار سنگینی را برای آنها رقم خواهد زد. این قاعده، شامل آمریکا(به‌عنوان اصلی‌ترین حامی جنایات رژیم‌صهیونیستی) نیز خواهد شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها