وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد دفتر کنترل دارایی‌ های این وزارتخانه تحریم‌هایی را علیه بیش از ۲۰ فرد و نهاد ایرانی به علت مشارکت در شبکه‌های مالی مرتبط با وزارت دفاع و سپاه اعمال کرد.
کد خبر: ۱۴۳۳۴۱۴

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی اعلام کرد: اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه‌های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیرو‌های مسلح و ستاد کل نیرو‌های مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تحریم کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در تداوم ادعا‌های واشنگتن افزود: ایران برای تامین مالی فعالیت‌های بی ثبات کننده منطقه‌ای خود و حمایت از چندین گروه نیابتی منطقه‌ای از جمله حماس و حزب الله، معادل میلیارد‌ها دلار از طریق فروش کالا درآمد دارد. این نهاد‌ها از شبکه‌های پیچیده شرکت‌ها و کارگزاران خارجی مستقر در خارج برای انجام این فعالیت‌های تجاری غیرقانونی و بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی استفاده می‌کنند.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع ایران به مشارکت در طرح‌های مالی غیرقانونی برای تامین بودجه جهت دامن زدن به درگیری و گسترش ناامنی در سراسر منطقه ادامه می‌دهند. آمریکا همچنان متعهد به افشای عناصر ارتش ایران و شرکای همدست آن در خارج از کشور برای مختل کردن این منابع حیاتی بودجه است.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها