با استقبال استاندار یزد و جمعی از مسوولین صورت گرفت؛

ورود وزیر کشور به استان یزد

استاندار یزد در نشست شورای استانی فضای مجازی مطرح کرد؛

لزوم ارتقاء سواد مجازی اقشار مختلف جامعه

یزد- استاندار یزد از «آموزش» به عنوان کم هزینه‌ترین، آسان ترین و موثرترین اقدام در مدیریت فضای مجازی نام برد و گفت: صدا و سیما نیز می‌تواند با استفاده از بستر عظیم رسانه‌های موجود در یزد، مسئله مهم آموزش را تسهیل کند.
کد خبر: ۱۴۳۲۸۶۸

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست شورای استانی فضای مجازی به ریاست استاندار یزد و به منظور بررسی فعالیت دبیرخانه شورای فضای مجازی استان و سند پنج ساله ارتقاء فرهنگ کاربری و سواد فضای مجازی برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه جامع‌تر از فرمایشات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) برای درک شرایط واقعی میدان فضای مجازی و نحوه عملکرد متولیان این حوزه وجود ندارد، اظهار داشت: ایشان می‌فرمایند «ما افتخار می‌کنیم که فضای مجازی را ول کرده‌ایم این افتخار ندارد»
 
وی به فرمایشات دیگری از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص مدیریت فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ایشان در جای دیگری می‌فرمایند «نباید این وسیله را در اختیار دشمن گذاشت که بتوانند علیه کشور و ملت توطئه کنند. فضای مجازی بدون اختیار ما از بیرون اختیار ما مدیریت می‌شود. ما نمی‌توانیم مردم را که با فضای مجازی ارتباط دارند بی‌پناه رها کنیم»
 
مهران فاطمی تصریح کرد: بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، «قوی‌ترین کشورها در این زمینه خط قرمز دارند راه نمی‌دهند و کنترل می‌کنند و ما هم باید کنترل کنیم چرا باید اجازه دهیم چیزهایی که خلاف ارزش‌ها و اصول مسلم ماست توسط بدخواهان ملت در فضای مجازی توسعه پیدا کند»
 
وی در همین راستا ادامه داد: رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) می‌فرمایند: «ما نمی‌گوییم این راه را ببندید این بی‌عقلی است دیگران استفاده می‌کنند شما هم استفاده درست کنید چرا رها می‌کنید فضای مجازی حقیقتاً قتلگاه جوانان و نوجوانان شده است»
 
فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات انجام شده در حوزه فضای مجازی خاطرنشان کرد: با این وجود واقعیت مسئله فضای مجازی و سایبری از نظر دیده‌بان و رصدگر بزرگ انقلاب اسلامی این گونه تعبیر شده و شاخص ارزیابی عملکرد مسئولان باید با این راهبردها سنجیده شود.
 
وی در ادامه با تاکید بر برگزاری منظم جلسات ماهیانه کارگروه‌های فضای مجازی در استان گفت: صرف برگزاری جلسات راهگشا نخواهد بود و باید محتوای مناسب از سوی این کارگروه‌ها ارائه و در نشست شورای استانی فضای مجازی تدوین و نهایی شود.
 
استاندار یزد با اشاره به لزوم ارتقاء سواد فضای مجازی و رسانه، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به عنوان شرط ارتقاء کارمندان با جدیت دنبال شود و آموزش و پرورش مسئله آموزش رایگان تمامی معلمان را در دستور کار قرار دهد.
 
رئیس ستاد استانی فضای مجازی در ادامه بر ضرورت توجه ویژه به مسئله آموزش از سوی تمامی دستگاه‌های استان، واحدهای کارگری، شرکت‌های صنعتی، صنایع کوچک، آموزش و پرورش، دانشگاه و ... تاکید کرد.
 
فاطمی مجموعه سپاه و بسیج را دغدغه‌مندترین دستگاه در حوزه مدیریت فضای مجازی دانست و اظهار داشت: در این رابطه می‌توان از ظرفیت بالای سپاه و بسیج و نیز ظرفیت سازمان تبلیغات اسلامی با ۱۸۰۰ امام جماعت و ۳ هزار طلبه حوزه علمیه در استان استفاده کرد.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد، از «آموزش» به عنوان کم هزینه‌ترین، آسان ترین و موثرترین اقدام در مدیریت فضای مجازی نام برد و گفت: صدا و سیما نیز می‌تواند با استفاده از بستر عظیم رسانه‌های موجود در یزد، مسئله مهم آموزش را تسهیل کند.
 
وی با اشاره به حمایت‌های مالی استان از برگزاری دوره‌های فشرده «تربیت مدرسین» تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برگزاری ۶ ساعت دوره ضمن خدمت بر اساس سرفصل‌های کارگروه فضای مجازی را به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها