سخنگوی وزارت خارجه قطر :

۳۹ اسیر فلسطینی امشب آزاد می‌شوند

سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که مرحله دوم توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی امشب انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۳۲۶۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، «ماجد بن محمد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر خبر داد که امشب ۳۹ نفر از غیر نظامیان فلسطینی در ازای ۱۳ اسیر صهیونیست، آزاد خواهند شد.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس هم گفت رژیم صهیونیستی نخواهد توانست به زور، اسرای خود را آزاد کند. حمدان تأکید کرد: اینکه اسرائیل مجبور شد ۱۵۰ زن و کودک را آزاد کند، نتیجه جانفشانی‌های القسام بود.

الانصاری همچنین گفت که ۷ نفر از افرادی که آزاد خواهند شد، تبعه خارجی هستند. حماس ساعاتی پیش گفته بود که به دلیل بدعهدی صهیونیست‌ها در وارد کردن کمک‌های انساندوستانه به غزه، حاضر به تبادل اسرا نیست.

سخنگوی وزارت خارجه قطر همچنین گفت که تأخیر در آزادسازی اسرا از سوی طرفین بوده است، ولی با تماس‌های قاهره و دوحه با حماس و رژیم صهیونیستی، این مسئله حل شده است.

گردان‌های القسام –شاخه نظامی جنبش حماس فلسطین- هم ساعتی پیش خبر داد که روند آزادسازی دومین گروه از اسرا را به تعویق انداخته است تا رژیم صهیونیستی به مفاد توافق پابیند شود.

القسام همچنین گفت که آزادی دومین گروه از اسرای صهیونیست، منوط به این است که رژیم صهیونیستی اجازه دهد کامیون‌های امدادرسانی وارد شمال نوار غزه شوند.

به گفته این گروه، رژیم صهیونیستی به معیار‌های آزادی اسرا که قبلا بر سر آن توافق شده بود، پایبند نیست.

newsQrCode
برچسب ها: حماس اسیر اسرا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها