مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:

مانور گروهی آفرودسواران با اخلاق طبیعت گردی در تضاد است

سرشماری پاییزه قرقاول، نماد حیات وحش استان اردبیل، با هدف برآورد جمعیت و پراکنش آن در نوار مرزی شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس آباد، اصلاندوز، حاشیه رودخانه مرزی ارس و بالهارود انجام شد.
کد خبر: ۱۴۳۱۷۰۳

 به گزارش جام جم آنلاین ،به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاطت محیط زیست استان اردبیل، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: امسال ۲۶ نقطه از زیستگاه‌های قرقاول در شهرستان‌های گرمی، بیله‌سوار، پارس‌آباد، اصلاندوز مورد سرشماری قرقاول قرار گرفت و ۵۷۰ طاقه قرقاول در این زیستگاه‌ها مشاهده و ثبت شد.
حسن قاسم‌پور روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: در این سرشماری محیط‌بانان و کارشناسان از طریق روش مشاهده مستقیم و روش آوای پرنده اقدام به ثبت مشاهدات خود می‌کنند و از این طریق تراکم نسبی جمعیت این گونه برآورد می‌شود.
قاسم‌پور افزود: با توجه به اقدامات حفاظتی صورت گرفته و همکاری مردم و مرزبانان خدوم، جمعیت این گونه در شرایط نسبتا خوبی قرار دارد و آمار به دست آمده بیانگر افزایش جمعیت این گونه ارزشمند نسبت به سال‌های قبل در استان اردبیل است.
وی تصریح کرد: در سال گذشته هم ۵۰۰ طاقه قرقاول در زیستگاه‌های شمالی استان مشاهده و سرشماری شد.
وی خاطرنشان کرد: حفاظت از این گونه با ارزش که نماد حیات‌وحش استان اردبیل نیز به شمار می‌رود، نیازمند مشارکت و همکاری جوامع محلی است.
قرقاول جزو ماکیان سانان بوده و در فهرست گونه‌های حمایت شده قرار دارد، شکار و نگهداری از این گونه طبق قانون ممنوع است، نوار مرزی شمال استان به‌ویژه گرمی و حاشیه رود مرزی بالهارود از جمله زیستگاه‌های امن و مهم این گونه با ارزش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها