فرماندار اسلامشهر در جلسه ستاد حجاب و عفاف شهرستان اسلامشهر گفت: آحاد مردم شهرستان اهل رعایت و دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند و عملکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در حوزه حجاب و عفاف باعث گلایه مردم شده است.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۰۰

حسین حبیبی اظهار داشت: اقدامات مثبت و قابل توجهی نیز توسط نهادهایی همچون فراجا، بسیج، آموزش و پرورش و… در زمینه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و مقابله با هنجارشکنان صورت گرفته که باید در جامعه اطلاع رسانی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه هنجارشکنی و عدم رعایت ارزش های اسلامی و اخلاقی در برخی خیابان‌ها و محلات پرتردد و شلوغ به هیچ عنوان قابل تحمل نیست افزود: دستگاه‌های مختلف از جمله فراجا، بسیج، اصناف و… می‌بایست برای ساماندهی این خیابان‌ها و مراکز پرتردد بسته‌ای از اقدامات سلبی و ایجابی را اجرایی کنند.

فرماندار اسلامشهر بر ضرورت برخورد سریع و قاطع با واحدهای صنفی غیر مجاز و فاقد پروانه فعالیت از جمله باغ تالارها، کافه ها، آرایشگاه‌های زنانه و… گفت: بخش عمده تخلفات و آسیب های اجتماعی با محوریت واحدهای صنفی غیرمجاز انجام می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه صفحات مربوط به برخی آرایشگاه‌ها و باشگاه‌های ورزشی زنانه به ترویج بی‌حیایی می‌پردازند ادامه داد: اتحادیه مربوطه و اداره ورزش که مجوز فعالیت این واحدها را صادر می کنند باید به فعالیت زیر مجموعه خود در فضای مجازی نظارت کافی داشته باشند و در صورت بروز تخلف با افراد خاطی برخورد کنند.

همچنین حجت الاسلام برقراری امام جمعه اسلامشهر نیز در سخنانی در این جلسه حفظ نظام اسلامی و بنیان خانواده ها در گروه حفظ ارزش های اسلامی از جمله حفظ حجاب است افزود: همه ادارات و نهادهای اسلامشهر به عنوان شهرستان هزار شهید، نسبت به ترویج فرهنگ عفاف و حجاب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ‌سازی، کار علمی، پژوهشی و میدانی و تبیین نگاه اسلام به موضوع حفظ حجاب نیز باید صورت گیرد گفت: رعایت حجاب در ادارات، نهادهای مختلف و شعب بانکها و عدم ارائه خدمات به افراد فاقد حجاب باید مورد توجه جدی مدیران قرار داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها