انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر به دست نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند.
کد خبر: ۱۴۳۱۲۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، انجمن اسرای فلسطینی (نهاد غیر دولتی) شامگاه پنج‌شنبه (۲۵ آبان) اعلام کرد که از هفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه ۲۷۳۵ نفر در کرانه باختری به دست ارتش و نهاد‌های امنیتی اسرائیلی بازداشت شده‌اند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، از ابتدای جنگ غزه، شهر‌های کرانه باختری نیز به شکل روزانه شاهد یورش نظامیان اسرائیلی به اردوگاه‌ها و شهر‌ها و روستا‌های فلسطینی و بازداشت جوانان است.

طبق آمار انجمن اسرای فلسطینی، در یورش صبح روز گذشته نظامیان اشغالگر، ۸۵ جوان فلسطینی بازداشت شدند.

از سوی دیگر، اما ارتش رژیم اسرائیل در صفحه اجتماعی ایکس، با کاهش بیش از هزار نفری آمار بازداشت شدگان، تعداد آن‌ها را ۱۷۵۰ نفر در سراسر کرانه باختری اعلام کرد.

به ادعای ارتش اسرائیل، ۱۰۵۰ نفر از بازداشت شدگان وابسته به حماس هستند و شامگاه چهارشنبه نیز ۳۳ فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت شدند که از آن میان ۲۰ نفر عضو حماس بودند.

در این راستا نظامیان اسرائیلی بامداد امروز نیز برای بار چندم در ۴۲ روز گذشته، به اردوگاه جنین در شمال فلسطین اشغالی یورش بردند؛ اشغالگران که با خودرو‌های زرهی و بولدزر وارد اردوگاه شده بودند، ضمن تخریب خانه‌های ساکنین و خیابان‌ها، حداقل چهار فلسطینی را به شهادت رسانده و تعداد نامشخصی از جوانان فلسطینی را بازداشت کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها