ادامه شکست نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها  
سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد؛

ادامه شکست نظامی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها  

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه هشدار داد.
کد خبر: ۱۴۳۰۳۴۵

به گزارش جام جم آنلاین، ماگارت هریس، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی امروز شنبه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی نسبت به شیوع بیماری‌های واگیردار در نوار غزه هشدار داد.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی در ادامه با اشاره به محاصره کامل نوار غزه از سوی اشغالگران قدس و عدم امکان ورود غذا و دارو به منطقه، گفت: امکان ورود مواد غدایی به غزه وجود ندارد. مردم مجبور به نوشیدن آب‌های آلوده هستند؛ چرا که جریان آب نیز قطع شده است. به دلیل عدم ورود سوخت امکان فعالیت دستگاه‌های آب شیرین کن نیز از بین رفته است.

ماگارت هریس با اشاره به اینکه از هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) تاکنون بیش از ۳۳ هزار مورد ابتلا به اسهال در غزه گزارش شده است، توضیح داد: نیمی از این بیماران را کودکان زیر ۵ سال تشکیل می‌دهند. اسهال می‌تواند یک کودک که تغذیه مناسبی هم ندارد را طی مدت کوتاهی ازپای درآورد. نوزادان تازه متولد شده نیز به دلیل عدم دریافت شیر مادر کافی در صورت ابتلا به اسهال تنها طی یک روز می‌میرند. اوضاع بحرانی است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد: به عنوان کارشناسان بهداشت و سلامت عمومی می‌دانیم که امکان شیوع گسترده بیماری‌های مسری در چنین شرایطی وجود دارد.

وی در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت برقراری آتش بس در نوار غزه، افزود: به منظور ارسال ملزومات پزشکی لازم به بیمارستان‌های غزه به آتش بس نیاز داریم. هم اکنون هیچ ضمانت امینی به ما داده نمی‌شود. باید درگیری‌ها پایان یابند. هیچ دوره دیگری این شمار از پرسنل پزشکی در مدت کوتاهی که در غزه شاهد هستیم، کشته نشده اند. این واقعا وحشتناک است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها