در هفت ماهه نخست سال جاری صورت گرفت

رشد 18 درصدی صادرات کالا از گمرک خراسان شمالی

اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیر گمرک خراسان شمالی از افزایش 18درصدی وزن کالاهای صادراتی و کاهش 36 درصدی ارزش کالاهای صادراتی استان در هفت ماهه امسال خبر داد .
کد خبر: ۱۴۲۹۵۴۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

رشد 18 درصدی صادرات کالا از گمرک خراسان شمالیعباس باقری ،  اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری بالغ بر یک هزار ۲۹۶ فقره اظهارنامه صادراتی به وزن بیش از 144 هزار تن کالا و به ارزش  54 میلیون و 570 هزار دلار کالا  از گمرک استان خراسان شمالی به خارج از کشور صادر گردیده است .

باقری افزود: این میزان از صادرات کالا در هفت ماهه سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش دلاری 36 درصد کاهش ولی  از لحاظ وزن کالا رشدی 18درصدی داشته است .
 
وی گفت: عمده  کالاهای صادراتی از طریق گمرکات استان شامل : محصولات پتروشیمی ( کود اوره ، آمونیاک) ، محصولات فولادی ، زعفران و ...  می باشد که به عمده کشورهای عراق ، ترکیه ، ایتالیا، پاکستان و ... صادر گردیده است .

باقری همچنین عنوان نمود : بیش از 41 میلیون دلار کالا از طریق  گمرک استان نیز به داخل کشور وارد شده است

 مدیر گمرک خراسان شمالی در ادامه از آمار هفت ماهه واردات گمرکات استان خبر داد و بیان کرد: در 7 ماهه نخست سال جاری ۱۰۶ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش بیش از 41  میلیون دلار کالا و به وزن 117 هزارو 300 تن از طریق گمرک استان  وارد کشور شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش 4 درصد رشد و از حیث وزن نیز 465  درصد رشد داشته است.

باقری عمده کالاهای وارداتی از طریق گمرک خراسان شمالی  را سنگ آلومینیوم ، الکتروموتور ، اجزا و قطعات ماشین ظرفشویی ، کولر و یونیت خارجی کولر و ... عنوان نمود  که عمدتاً از طریق کشور های چین ، ترکیه و امارات وارد کشور شده است ./ خراسان شمالی ـ‌ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها