اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل گمرک خراسان شمالی اظهار کرد : محصولات کشاورزی خراسان شمالی از گمرک این استان صادر نمی‌شود.
کد خبر: ۱۴۴۲۸۸۸
نویسنده اسدالله ابراهیمی

عباس باقری در نشست خبری امروز (هشتم بهمن ماه) اظهار کرد: در حال حاضر تنها محصول کشاورزی که از این استان خارج می‌شود، رب گوجه فرنگی است.

وی با بیان اینکه محصولات کشاورزی صادراتی خوبی در این استان تولید می‌شود، گفت : این محصولات از سایر گمرک‌ها به خارج کشور فرستاده می‌شود.

عباس باقری در ادامه افزود : افرادی که این محصولات را می‌خرند و به خارج کشور می‌فرستند، کار دلالی را نسبت به صادرات مستقیم ترجیح می‌دهند به‌طوری که محصولات کشاورزی خریده می‌شوند، به آستارا فرستاده و در آنجا فروخته می‌شوند. سپس توسط صادرکننده آن منطقه به خارج از کشور صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۹۹ هزار و ۹۸۳ تن کالا صادر شده است، بیان کرد: ارزش کالاهای صادرشده ۷۷ میلیون و ۱۹ هزار و ۷۲۳ دلار بوده که از نظر وزنی ۱۹ درصد رشد و از نظر ارزشی ۳۴ درصد کاهش داشته است. بیشتر کالاهای صادراتی از این استان، کود اوره است که ارزش آن سال گذشته تا ۹۰۰ دلار بوده و امسال به ۳۲۰ دلار رسیده است.

مدیر کل گمرک خراسان شمالی با بیان اینکه امسال برای واردات کالا به استان ۱۴۲ فقره اظهارنامه تشریفات از گمرک صادر شده است، اظهار کرد: ۱۴۴ هزار و ۴۹۱ تن کالا به ارزش ۵۵ میلیون و ۱۰۱ هزار و ۳۸۷ دلار کالا به استان وارد شده که تعداد اظهارنامه‌های صادرشده ۲۷ درصد کاهش، وزن کالاهای واردشده ۴۴۸ درصد افزایش و ارزش آنها هشت درصد رشد داشته است.

وی گفت: کالاهای وارداتی به این استان بیشتر شامل مواد اولیه و خطوط تولید بوده که این امر نکته مثبتی است، چون ارز مورد نظر برای کالاهای آماده هزینه نشده است.

باقری به قاچاق کالا نیز اشاره کرد و گفت: امسال ۱۳۴ پرونده قاچاق کالا تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها