فرزاد جمشیدی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» بیان کرد

صداوسیما یار مردم مظلوم غزه است

ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان در گفت‌وگو با «جام‌جم»:

جهان، نظاره‌گر نابودی اسرائیل است

سخنان قاطعانه سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا...، شوک دیگری بر پیکره رژیم اشغالگر قدس و حامی اصلی جنایات آن، یعنی آمریکا وارد کرده است. اتمام حجت صریح دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان با تل‌آویو و واشنگتن، بار دیگر پرده از قدرت مقاومت در تغییر موازنه میدانی و امنیتی نبرد برداشته است.
کد خبر: ۱۴۲۹۲۹۱
 
درشرایطی که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شکست سنگینی را در عملیات طوفان‌الاقصی تجربه کرده‌اند، اکنون با شرایط پیچیده‌تری مواجه شده‌اند که باید میان سناریوهای منتهی به شکست نهایی، دست به انتخاب بزنند. در هیچ یک از این سناریوها، چیزی به نام پیروزی دشمنان متصور نیست. در این خصوص گفت‌وگویی با ابراهیم الموسوی، نماینده پارلمان لبنان و عضو فراکسیون مقاومت صورت داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

سخنان سید حسن نصرا...، تکلیف معادلات نبرد را به صورت کامل مشخص کرده و وحشت محسوسی بر اندام اشغالگران صهیونیست و حامیان آمریکایی و اروپایی آنها انداخته است. نظر شما در این خصوص چیست؟
این همان انتظاری بود که جهان از سخنان سیدحسن‌نصرا... داشت. حزب‌ا... لبنان همواره در معادلات منطقه تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز بوده و این‌بار نیز از این قدرت خود به سود جبهه مقاومت و پیروزی جریان حق بر باطل استفاده خواهد کرد. جهان اکنون نظاره‌گر نابودی اسرائیل است. تاکنون بارها سیدحسن نصرا...تاکیدکرده است اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است. این جمله معروف را درجنگ ۳۳روزه نیز (دبیرکل حزب‌ا...) بیان کرد و اکنون بار دیگر شاهد تکرار و عینیت بخشی به آن هستیم. امروز چه‌کسی می‌تواند آسیب‌پذیری و شکست‌رژیم اشغالگر صهیونیستی را در برابر رزمندگان مقاومت منکر شود؟ طوفان الاقصی نشان داد صهیونیسم نابود شدن است و این نابودی به‌زودی رخ خواهد داد. آنچه امروز در فلسطین رخ می‌دهد، پیش درآمدی بر همین نابودی و اضمحلال رژیم اشغالگر قدس است. در این خصوص ما شک و شبهه‌ای نداریم و به سوی همین نقطه نیز پش می‌رویم. 
 
شرایط داخلی رژیم اشغالگر قدس را پس از شکست در عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا، پس از سخنرانی اخیر دبیر کل مقاومت اسلامی لبنان چگونه تحلیل و ارزیابی می کنید؟
آنچه طی هفته‌های اخیر در اراضی اشغالی رخ داده، نوعی زلزله تمام عیار در این رژیم محسوب می‌شود. جنس این زلزله، امنیتی، نظامی، سیاسی و اجتماعی بوده و همه ابعاد را در تل‌آویو تحت تاثیر خود قرار داده است. هیچ‌گاه رژیم اشغالگر قدس تا این حد با بحران‌های متعدد داخلی و منطقه‌ای مواجه نبوده و عملکرد آن در نسل‌کشی غزه و جنایاتی که در المعمدانی و جبالیا صورت داده، این روند را به‌ضرر موجودیت رژیم اشغالگر قدس تسریع کرده است. در حقیقت، شاهد تسریع حرکت تل‌آویو به‌سوی نابودی نهایی هستیم. تمرکز بر منازعاتی که در داخل اراضی اشغالی شکل گرفته، این حقیقت را اثبات می‌سازد که شکاف‌های موجود در اسرائیل به بدترین و عمیق‌ترین سطح ممکن رسیده است. حتی فرماندهان ارشد صهیونیستی از شکست اطلاعاتی و نظامی بزرگ خود در عملیات طوفان‌الاقصی و حوادث پس از آن سخن می‌گویند. اسرائیل در شوک فرو رفته است. 

نقش آمریکا را در رقم خوردن شرایط کنونی در اراضی اشغالی و خصوصا رویکرد رژیم صهیونیستی پس ازعملیات طوفان الاقصی چگونه ارزیابی می کنید؟
آمریکا حامی تمام جنایات و نسل‌کشی‌های رژیم اشغالگر قدس محسوب می‌شود و بسیاری از این جنایات نیز مستقیم به دستور واشنگتن صورت گرفته است. از این رو نباید در اینجا میان واشنگتن و تل‌آویو‌ تفکیکی قائل شد. پیروزی بزرگ رزمندگان مقاومت فقط علیه رژیم صهیونیستی رخ نداده و آمریکا نیز مشمول این شکست است. در حقیقت، جبهه مقاومت در این نبرد نظام اسکتباری را به زانو درآورده است. این یک پیروزی تمام عیار در برابر جبهه دشمن محسوب می شود. مخاطب سخنان سید حسن نصرا...، فقط رژیم صهیونیستی و آمریکا نبودند. مخاطب هشدارها و تصمیمات صریح دبیر کل حزب ا...، شبکه حامی رژیم اشغالگر قدس در سراسر منطقه و دنیا بود. بدیهی است که همراهان و هموارکنندگان مسیر جنایات رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه نیز باید هزینه‌های همکاری با دشمن صهیونیستی را بپردازند. آنها نمی‌توانند بابت مشارکت در کشتار کودکان غزه از خود سلب مسئولیت کنند. امروز ملت‌های دنیا به‌خوبی رفتار بازیگران را در نقاط گوناگون رصد می‌کنند. دولت‌ها و سازمان‌هایی که در برابرجنایات اسرائیل منفعلانه عمل می‌کنند، بیش از هر زمان دیگری در نزد افکار عمومی و ملت‌های خود منفور شده‌اند. در شرایط کنونی نمی‌توان اساسا در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها