یزد- استاندار یزد از برنامه‌ریزی جهت تحول ساختار توزیع در گروه خوراکی‌ها خبر داد و گفت: در همین راستا مداخلات کارشناسی لازم در گروه‌های کالایی دارای افزایش غیر متعارف قیمت، انجام خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۹۱۰۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، نشست های کارگروه تنظیم بازار به ریاست استاندار یزد و با حضور «شهرداران شهرها و مناطق مختلف شهرستان یزد»، «متولیان حوزه بهداشت و درمان» و «متولیان حوزه انرژی (آب و برق) استان» برگزار شد.
 
استاندار یزد در حاشیه این نشست ها، با بیان اینکه برای نخستین بار در بین استان های کشور رصد خانه پایش و کنترل تورم در یزد تشکیل شده است، گفت: سلسله نشست های این رصدخانه با حضور برخی از اساتید دانشگاه و دستگاه های ذی ربط برگزار و مسائل مربوط به تورم به صورت دقیق واکاوی می شود.
 
وی با اشاره به بررسی نرخ تورم استان در 12 گروه کالایی موجود و تاثیر هر یک بر نرخ کلی تورم استان در جریان این نشست ها، افزود: براساس وضعیت هر گروه، تکالیف مداخله گرایانه ای جهت بهبود وضعیت تورم استان، به دستگاه های مربوطه داده می شود.
 
فاطمی با اشاره به لزوم تنظیم گیری برخی تعرفه ها در حوزه «بهداشت و درمان»، اظهارداشت: در نشستی با حضور متولیان این حوزه در استان، در خصوص برخی مسائل مربوط به تعرفه های پزشکی، مکمل های دارویی و تجهیزات پزشکی تصمیماتی اتخاذ شد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت نرخ گروه «آموزش» در استان، خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل این حوزه، در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد.  
 
فاطمی با اشاره به بررسی مباحث مربوط به گروه کالایی خوراکی ها در نشست های امروز، گفت: اقدامات بسیار ویژه و ساختاری توسط شهرداری و با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون روستایی انجام خواهد شد.
 
استاندار یزد در همین راستا افزود: این اقدام می تواند ساختار توزیع استان را متحول و این مسئله افزایش قیمت ها در برخی اقلام خوراکی را جبران کند.
 
وی با اشاره به انتشار آمار تورم در بازه زمانی دوم تا چهارم هر ماه، اظهارداشت: بلافاصله  پس از انتشار آمار، نشستی جهت بررسی وضعیت استان در گروه های 12 گانه کالایی برگزار و در نقاط دارای افزایش غیر متعارف، مداخلات کارشناسی لازم صورت می گیرد.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نرخ تورم بالای استان، به معنای گران ترین استان کشور بودن نیست، گفت: هم اکنون  سرجمع قیمت های استان نسبت به نقاط دیگر کشور متعارف تر است اما در برخی گروه های کالایی رشد نامتعارفی در قیمت ها داریم.
 
فاطمی اظهارداشت: اهتمام جدی ما بر بهبود وضعیت تورم استان، با انجام مداخلات صحیح در این حوزه و حل برخی مسائل این حوزه به صورت ریشه ای و اساسی است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها