صهیونیست‌ها پس از شکست مجدد در حمله زمینی به غزه و دادن تلفات سنگین، درجنایتی دیگر با ۶بمب یک تنی به اردوگاه جبالیا حمله کردند

جنایت حرام‌زادگان

 صهیونیست‌ها که در حملات زمینی به غزه، طعم شکست را در کمتر از یک ماه برای چندمین بار چشیده‌اند تنها راه چاره را ادامه جنایات از طریق بمباران مناطق مسکونی و کشتار مردم مظلوم غزه می‌دانند و در تازه‌ترین جنایت، جنگنده‌های رژیم‌صهیونیستی عصر دیروز دست به کشتار جدیدی زدند و اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.
کد خبر: ۱۴۲۸۶۳۵

 
به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در جریان بمباران اردوگاه جبالیا، تا زمان تنظیم این گزارش بیش از صد نفر شهید و بیش از ۳۰۰ نفر هم زخمی شده‌اند. رژیم‌صهیونیستی پیش از این هم، در اواخر مهرماه گذشته، با بمباران بیمارستان المعمدانی در غزه، فاجعه بزرگی را رقم زد. اشرف القدره خبر داده بود که در جریان بمباران بیمارستان المعمدانی توسط جنگنده‌های صهیونیستی بیش از هزار نفر به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند.
اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه به شبکه خبری الجزیره گفت: آنچه در جبالیا رخ داده، نخستین کشتار غیرنظامیان توسط اسرائیل نیست. با امکانات محدود خود در تلاش هستیم افراد زخمی را از زیر آوار خارج کنیم و نجات دهیم.
القدره با بیان این‌که به دلیل تراکم جمعیت، احتمالا تعداد بیشتری به شهادت رسیده‌اند، افزود: شاید تعداد شهدا، با شهدای فاجعه بیمارستان المعمدانی برابر شود. جنبش حماس ضمن محکومیت شدید این حمله ددمنشانه، تأکید کرد که چنین جنایاتی نشانگر خوی متوحش صهیونیست‌هاست که به‌خوبی خود را نشان داده است.
     
هدف‌گذاری بیمارستان‌ها
حملات مداوم صهیونیست‌ها به مناطقی چون اردوگاه‌ها و بیمارستان‌ها که محل پناه‌بردن غیرنظامیان و بیماران است حکایت از طراحی سناریویی جنایتکارانه از سوی اسرائیل دارد. به‌ویژه این‌که صهیونیست‌ها با هشدارهایی که در این زمینه می‌دهند و طرح ادعاهایی چون پناه‌گرفتن نیروهای حماس در مراکزی چون بیمارستان‌ها تلاش دارند در میان مردم فلسطین اختلاف ایجاد کنند. درهمین زمینه می‌توان به هشدارهای پی‌درپی اسرائیل به مردم غزه برای خالی‌کردن بیمارستان القدس در غزه اشاره کرد؛ موضوعی که عملا غیرممکن است و صهیونیست‌ها نیز از این مسأله آگاهی دارند. توماسو دلا، سخنگوی فدراسیون صلیب‌سرخ و هلال‌احمر طی سخنانی در این زمینه با تاکید بر این‌که وضعیت بیمارستان القدس در غزه «از کنترل خارج شده است» می‌گوید: «در شرایط کنونی هیچ راهی برای تخلیه بیماران وجود ندارد.» به گفته او، این بیمارستان مملو از بیماران و مجروحان است و بیش از ده‌هزار نفر از شهروندان هم از آنجا به‌عنوان سرپناه استفاده می‌کنند چون آنجا را امن‌ترین مکان می‌دانند. این سخنگو گفته: «مردم در راهروها، روی پله‌ها، داخل و بیرون بیمارستان زندگی می‌کنند. علاوه‌براین ۵۰۰ نفر از بیماران هم در وضعیت بین مرگ و زندگی هستند. من در مورد بخش مراقبت‌های ویژه صحبت می‌کنم و نوزادانی که در انکوباتور به اکسیژن نیاز دارند.» او گفته که صلیب‌سرخ «به‌شدت نگران» دستور تخلیه بیمارستان است. هلال‌احمر فلسطینی‌ها می‌گوید که روز دوشنبه اسرائیل به مسئولان بیمارستان هشدار داده که بیمارستان را تخلیه کنند؛ هشداری که دیروز هم تکرار شده است.
     
تلاش برای تسلیم‌کردن مقاومت
صهیونیست‌ها از طریق کشتار مردم مظلوم غزه و طرح ادعاها مبنی بر پناه‌گرفتن نیروهای حماس در اماکنی چون بیمارستان‌ها تلاش دارند یک دوقطبی را در سرزمین‌های فلسطین ایجاد کنند با این هدف که نیروهای مقاومت فلسطین مجبور به عقب‌نشینی و تسلیم شوند. این درحالی‌است که نگاهی به گذشته به‌روشنی اثبات می‌کند اسرائیل در محاسبات خود دچار اشتباه شده است، چراکه گرو‌ه‌های مقاومت و مردم فلسطین، از یکدیگر جدایی‌ناپذیرند و مقاومت در تار و پود مردم فلسطین تنیده شده است. نگاهی به نظرسنجی‌هایی هم که در گذشته انجام شده به‌خوبی گویای نگاه مردم فلسطین در خصوص گروه‌های مقاومت و نحوه مقابله با رژیم‌صهیونیستی است. بنابراین اسرائیل با حملات خود به مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها به هیچ‌یک ازاهداف خود نخواهد رسید و تنهاکارنامه جنایتکارانه خودرا سنگین‌تر می‌کند. 
     
انصارا... ماشه را کشید
یکی از کابوس‌های نتانیاهو که در روزهای اخیر تعبیر شده بازشدن پای سایر گروه‌های مقاومت به درگیری است. در همین زمینه دیروز اخباری از حملات پهپادی و موشکی انصارا... یمن به سرزمین‌های اشغالی منتشر شد.  به‌دنبال انتشار این اخبار، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: حملات موشکی و پهپادی یمن به اسرائیل انجام شده و عملیات ادامه خواهد داشت. وی گفت: برای کمک به مردم خود در غزه، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک و پهپادها را به سمت دشمن صهیونیستی در فلسطین‌اشغالی پرتاب کردیم و تا زمانی که تجاوزات اسرائیل متوقف نشود، به حملات با کیفیت بیشتر با موشک و پهپاد ادامه خواهیم داد. وی افزود: تاکید می‌کنیم که این عملیات سومین عملیات در حمایت از برادران مظلوم‌ ما در فلسطین است. پیام ورود یمنی‌ها به جنگ غزه برای صهیونیست‌ها کاملا روشن است و رسانه‌های عبری در گزارش‌های خود به‌خوبی این پیام را دریافتند. رسانه‌های عبری‌زبان اذعان کردند: حوثی‌ها به نبرد پیوسته‌اند. آنها تلاش کردند با موشک و پهپاد به اسرائیل حمله کنند. پیوستن یمن به نبرد بدین معنی است که ما با مرحله‌ای جدید و خطرناک روبه‌رو هستیم و جبهه‌ای جدید علیه اسرائیل گشوده شده است.

کشتار جبالیا نتیجه سکوت سازمان ملل است
وئام وهاب، رهبر حزب توحید العربی درخصوص فاجعه اخیر در جبالیا به جام‌جم می‌گوید:‌ فاجعه‌ای که رژیم صهیونیستی در جبالیا رقم زد محصول مدارای سازمان ملل و نهادهای منفعل حقوق بشری در قبال جنایت بیمارستان المعمدانی غزه است‌. حتی در قبال آن جنایت یک بیانیه هم ازسوی شورای امنیت صادر نشد و همین مسأله صهیونیست‌ها را در قبال نسل‌کشی در غزه وقیح‌تر کرده است‌. این وضعیت دیگر قابل تحمل نیست.این سیاستمدار لبنانی افزود:‌ اکنون هویت قاتلی که هم در بیمارستان المعمدانی و هم در جبالیا دست به قتل‌عام زده مشخص است. باید این رژیم جنایتکار را به سزای اعمال وقیحانه‌اش رساند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها