دکتر ماهر آل طاهر، مسئول روابط بین الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین در گفت وگو با «جام جم»:

نابودی اسرائیل یک واقعیت است،نه احتمال

صبح روز شنبه۷اکتبر۲۰۲۳، گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) عملیات نظامی گسترده‌ای را موسوم به طوفان‌الاقصی علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند. این عملیات غرور آفرین و موفقیت آمیز در پاسخ به حملات مداوم نیروهای اشغالگر علیه فلسطینی ها صورت گرفت و منجر به هلاکت حدود ۱۵۰۰صهیونیست و اسارت صدها نفر دیگر شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۷۳
 
بسیاری از تحلیلگران مسائل بین الملل متفق القول هستند که عملیات اخیر، روند سقوط و نابودی رژیم اشغالگر قدس را در آینده ای نزدیک تسریع خواهد کرد. در این خصوص گفت و گویی با دکتر ماهر آل‌طاهر، مسئول امور بین‌الملل جبهه مردمی آزادی فلسطین صورت داده ایم:

رژیم اشغالگر قدس و حامیان غربی آن همچنان در شوک ناشی از شکست در عملیات طوفان الاقصی به سر می برند و بنابراذعان بسیاری از ژنرال‌ها و استراتژیست‌های صهیونیست، قدرت مدیریت و تحلیل صحنه نبرد را از دست داده اند. نظر شما دراین خصوص چیست؟
در ابتدا لازم است بر روی ماهیت عملیات طوفان الاقصی و چرایی وقوع آن متمرکز شویم. ملت فلسطین و مقاومت فلسطین به این نتیجه رسیده  که ما در برابر دشمنی وحشی که در سرزمین ما مستقر می شود و صهیونیست‌هایی که به مقدسات ما اهانت می کنند و قصد ویرانه کردن قدس را دارند، نمی توانیم منفعل باشیم. فلسطینیان به این نتیجه قطعی رسیده‌اند که جز نابودی رژیم صهیونیستی راهی وجود ندارد. هدف صهیونیست‌ها آواره ساختن فلسطینیان و اخراج کامل آنها از سرزمین‌شان می باشد. پس گزینه ای جز نبرد و مقاومت با دشمن صهیونیستی وجود ندارد. بر همین اساس مقاومت فلسطین این عملیات بزرگ و سرنوشت ساز را اغاز کرد تا پیام روشنی را به دشمن صهیونیستی و حامیان آن مخابره کند. بر این اساس، ما هرگز در برابر صهیونیست‌ها تسلیم نمی شویم و تا اخراج آخرین سرباز صهیونیست از خاک مقدس فلسطین، به مبارزه ادامه خواهیم داد. 
 
به پیام عملیات طوفان الاقصی یعنی مقاومت همه جانبه تا پیروزی نهایی بر دشمن صهیونیستی اشاره کردید. تاثیر میدانی و راهبردی این عملیات را در آینده نگاری تحولات منطقه و اراضی اشغالی چگونه تحلیل می کنید؟

طوفان الاقصی قواعد بازدارندگی و نبرد را در منطقه تغییر داده نقطه عطف آسیب پذیری و نابودی رژیم اشغالگر قدس محسوب می شود. این عملیات نشان داد که نابودی اسرائیل یک واقعیت است نه یک احتمال. اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی در طول دهه‌ها علیه ملت فلسطین، محاصره تمام‌عیار غزه و  دلایل دیگری که قبلا ذکر کردیم،  ما را به این باور رسانده که در یک نبرد تمام عیار و واقعی با دشمن اشغالگر قرار داریم. عملیات طوفان الاقصی اثبات کرد که بر خلاف ادعای صهیونیست‌ها و حامیان آنها، شکنندگی و نابودی اسرائیل کاملا در دسترس است. تئوری ها و پیش فرض‌هایی که تل آویو در اثبات قدرت بازدارندگی و اقدام خود علیه مقاومت فلسطین مطرح می کرد، همگی در جریان این عملیات به چالش کشیده شده است. رزمندگان مقاومت بدون توجه به ادعاها و تصویرسازی های کاذبی که صهیونیست‌ها از قدرت خود صورت داده بودند، عملیاتی گسترده را برنامه ریزی و اجرا کردند. اسارت صدها صهیونیست و هلاکت تعداد زیادی از آنها نشان داد که قواعد نبرد بر خلاف تصور اسرائیل بر هم ریخته و در آینده نیز چشم اندازی برای تغییر بازی به سود صهیونیست‌ها وجود ندارد. ما وارد مرحله ای جدید و تعیین کننده شده ایم.
 
برخی تحلیلگران معتقدند حماس و گروه‌های مقاومت در جریان عملیات طوفان الاقصی ، از یک فرمول ترکیبی برای غلبه بر دشمن صهیونیستی استفاده کرده اند. نظر شما در این خصوص چیست؟

دقیقا همین طور است. ما شاهد مقاومت ترکیبی گروه‌های مقاومت در برابر جنگ همه جانبه صهیونیست‌ها هستیم. این مقاومت ترکیبی اکنون به بلوغ و پختگی رسیده و به بهترین نحو ممکن در حال زمینگیر کردن رژیم اشغالگر قدس است. همان گونه که اشاره شد، ما وارد مرحله جدیدی شده ایم و در مقابل، صهیونیست‌ها در نوعی سردرگمی آشکار و عمیق به سرمی برند. بخشی از این سردرگمی معطوف به ابعاد استراتژیک و بخشی دیگر، مربوط به ابعاد وجودی و ماهیت رژیم نامشروع صهیونیستی می باشد. وقوع زلزله سیاسی و متعاقبا زلزله نظامی در تل آویو منجر به آن شده که رژیم اشغالگر قدس تعادل خود را از دست بدهد .آنها ادعای نابودی حماس و مقاومت را مطرح می کنند و در مواجهه با ضربه بسیار سنگینی که به آنها وارد شده، دست به هر گونه جنایتی می زنند. اما نابودی مقاومت سراب صهیونیست‌هاست و هرگز تحقق نخواهد یافت. در مقابل، شاهد تسریع سقوط رژیم اشغالگر قدس خواهیم بود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها