پرونده‌ای درباره مدال‌آوران کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو

بچه‌های ایران

یزدانی این‌بار بدون دریافت مدال سوژه شد

ریسک‌های فنی و غیرفنی حسن

مصدومیت، ضربه فنی، ازدواج، قرارداد میلیاردی، برنامه‌ریزی برای قهرمانی و پاداش ۹۰۰میلیونی. زندگی حسن یزدانی تا اینجای سال۱۴۰۲ به همه اینها گره خورده است. او برخی از حوادث و اتفاقات را ناخواسته از سر گذراند و برخی را کاملا با هدف و برنامه. یزدانی این روزها بسیار موقعیت ویژه‌‎ای دارد، حتی ویژه‌تر از زمانی که در فینال قهرمانی جهان در بلگراد صربستان مقابل دیوید تیلور روی تشک کشتی رفت و مثل همیشه ضربه فنی شد.
کد خبر: ۱۴۲۸۴۶۳
 
ریسک بزرگ برای المپیک
حسن یزدانی بزرگ‌ترین ریسک زندگی ورزشی‌اش را انجام داده است. با وجود مصدومیت به بازی‎های آسیایی رفت و حالا عمل جراحی انجام داده است. او کتف راست و مصدومش را به تیغ جراحان سپرد و همین باعث می‌شود چند ماهی از کشتی دور باشد. حال به موازات خبر عمل جراحی او، خبرهایی هم درباره قرارداد میلیاردی او در لیگ‌برتر کشتی شنیده می‎شود اما بیشتر نگرانی‌ او فاصله کم تا انتخابی المپیک و روند آماده‌سازی‌اش است که به دلیل این مصدومیت، می‌تواند به تعویق بیفتد. از گوشه و کنار شنیدیم مصدومیت یزدانی بعد از بازی‎های آسیایی هانگژو شدیدتر شد، موضوعی که کمتر به آن پرداختند. 
 
تصمیم دیرهنگام یزدانی
یزدانی می‌توانست زودتر از اینها کتف مصدوم خود را به تیغ جراحان بسپارد اما به جای این‌که زودتر این عمل مهم را انجام دهد تصمیم دیگری گرفت؛ او به بازی‌های آسیایی رفت تا با قهرمانی مانند بقیه مدال‌آوران پاداش قابل‌توجهی دریافت کند. اتفاقا موفق هم بود اما مصدومیتش ماند، کهنه‌تر شد و عمل جراحی هم به تعویق افتاد. بالاخره یزدانی کتف مصدوم خود را چند روز پیش به تیغ جراحان سپرد ولی چندین احتمال نگران‌کننده هم به وجود آمد. 
 
فرصت اندک آماده‌سازی
حسن یزدانی برای المپیک آماده می‌شود؟ با احتساب این‌که او شش ماه برای ریکاوری نیاز دارد، فقط چهار ماه بعد از نقاهت و ریکاوری برای حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرصت خواهد داشت. این چهار ماه نیز می‎تواند حاوی چالش‎ها و ریسک‎های مصدومیت جدید برای او باشد. برخی معتقدند کادر فنی تیم‌ملی کشتی می‎توانست به جای یزدانی، نفرات پرامید دیگری را هم اعزام کند اما چنین اتفاق نیفتاد. حتی اگر کادر فنی هم چنین تقاضایی داشت، چه کسی می‎خواست با حسن یزدانی مخالفت کند؟ به هرحال برخی اعتقاد دارند یزدانی برای المپیک به‌شدت ریسک کرد تا جایزه ۹۰۰ میلیونی را به دست بیاورد.
 
معمای حضور در لیگ
یزدانی این روزها مدام سرخط خبرهای ورزشی و غیرورزشی می‎شود. از عمل جراحی کتف تا مراسم ازدواجش اما موضوع دیگری او را بعد از چند ماه دوباره سوژه کرده است؛ مبلغ قرارداد میلیاردی‎ او با تیم بانک شهر در لیگ‌برتر. باتوجه به این‌که او مصدوم است و حداقل تا پنج ماه شرایط کشتی گرفتن ندارد، پس تکلیف قرارداد او چه می‎شود؟ به نظر می‎رسد مسئولان باشگاه لیگ‌برتری حتی قبل از مصدومیت یزدانی هم می‌‎دانستند شاید این قرارداد فقط جنبه تبلیغاتی داشته باشد و یزدانی قرار نیست در لیگ‌برتر کشتی روی تشک برود. البته کشتی نگرفتن در لیگ‌برتر کشتی عجیب نیست. بسیاری از کشورهای قدرتمند دنیا چیزی به اسم لیگ کشتی ندارند و ستاره‌‎های بزرگ دنیای کشتی اصلا با چیزی به نام لیگ بیگانه هستند. آنها فقط تمرینات آماده‌سازی خود را انجام می‎دهند و شاید در این میان در یکی دو تورنمنت داخلی و خارجی کشتی بگیرند. اتفاقا همین لیگ داخلی کشور خودمان از لحاظ تولید مصدومیت‎های بی‎شمار موردانتقاد هم هست. به هر حال آنچه قطعی به نظر می‎رسد، این که حسن یزدانی را در لیگ برتر این فصل کشتی نمی‎بینیم؛ چه مصدوم باشد و چه نباشد. اما آینده او چه می‌شود؟ یزدانی را دوباره در اوج می‌بینیم؟ آنچه مشخص است، این که او تا امروز ریسک‌های فنی و غیرفنی زیادی کرده، هم درداخل تشک کشتی و هم بیرون آن. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها