اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی گفت: زنان تحت پوشش این نهاد در 7 ماهه امسال؛ بیش از 1500 متر مربع فرش به ارزش 75 میلیارد ریال بافتند .
کد خبر: ۱۴۲۸۰۳۶
نویسنده اسدالله ابراهیمی

مجید الهی راد  با اشاره به فعالیت حدود 400 نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد در حوزه صنایع دستی از جمله بافت فرش، اظهار داشت:  زنان تحت پوشش این نهاد در 7 ماهه امسال 450 تخته فرش به متراژ 1500 متر مربع و به  ارزش 75 میلیارد ریال بافتند . 

 وی با بیان اینکه درآمد ناخالص حاصل از هر متر فرش برای بافندگان بین 3 تا 5 میلیون تومان است، گفت :  طی 7 ماه گذشته بافت فرش، حدود 75 میلیارد ریال درآمد عاید بافندگان مددجو کرده است. 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان‌ شمالی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت راهبران شغلی در راستای توسعه طرح‌های قالی‌بافی و افزایش درآمد مددجویان تاثیر بسزایی داشته است، افزود: هم اکنون 4 راهبر شغلی در حوزه فرش و صنایع دستی با این نهاد همکاری دارند.

وی با اشاره به اینکه راهبران شغلی کارآفرینان حوزه فرش و صنایع دستی می باشند، اظهار داشت: وظیفه آموزش، راه اندازی کارگاه های فرش، تأمین مواد اولیه مرغوب، نظارت و کنترل کیفی بر تولیدات بافندگان و بازاریابی و فرش محصولات بافندگان از جمله اقداماتی است که توسط این راهبران انجام می گیرد. 

وی همچنین به مجموع اقدامات حمایتی این نهاد در حوزه فرش اشاره کرد و افزود: برای حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش های تولید شده زیر نظر راهبران شغلی طرف قرارداد امداد و یا بصورت مستقیم زیر نظر راهبران شغلی در بازار های داخلی استان و یا استان های همجوار به بالاترین قیمت خریداری می شود. / خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها