اسدالله ابراهیمی ـ جام جم آنلاین ـ جشنواره "طلایه‌داران شکوه ایران زمین" عصر روز پنجم آبان ماه در بجنورد افتتاح شد.
کد خبر: ۱۴۲۷۸۵۰
نویسنده اسدالله ابراهیمی

خاکشور مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌شمالی در مراسم افتتاح این نمایشگاه که در محل پارک مادر و کودک برگزار شد، اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی توانمندی‌های گردشگری، فرهنگی و صنایع دستی پنج استان؛ گلستان، آذربایجان غربی، کردستان، ایلام و لرستان برگزاری شده است.

 وی افزود: این جشنواره در فرهنگسرای شهروند بجنورد  در ۲۰ غرفه آغاز شد و  مدت دو روز فعالیت  داشت. 

 خاکشور ادامه داد: در این غرفه ها بانوان، صنعتگران و هنرمندان استان تولیدات خود در زمینه های مختلف عرضه کردند و همچنین صنایع دستی و سوغات مختلف استان در این غرفه ها عرضه شد.
به گفته وی معرفی سبک زندگی عشایر استان هم در سیاه چادرها ، اجرای گروه های هنری و آیینی استان، برگزاری بازی های بومی و محلی و ... از دیگر برنامه های این رویداد مهم بود.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی نیز در ادامه، تقویت وحدت اجتماعی و شادی و نشاط مردمی و ترویج فرهنگ بومی محلی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی  همچنین نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیین‌ها، بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و پخت غذاهای محلی را  از جمله برنامه‌های این جشنواره ملی دانست./ خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها