عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان می‌گوید: بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره فقط مربوط به همان دوره است و در هر انتخابات مجدد صلاحیت‌ها بررسی می‌شود.
عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس و عضو حقوقدان شورای نگهبان می‌گوید: بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره فقط مربوط به همان دوره است و در هر انتخابات مجدد صلاحیت‌ها بررسی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۲۶۹۳۴

به گزارش جام جم آنلاین، عباسعلی کدخدایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا امکان تایید صلاحیت ردشدگان دوره‌های گذشته وجود دارد، اظهار داشت: در خصوص بررسی صلاحیت‌ها، همیشه ما اعلام کردیم که بررسی صلاحیت‌ها برای همان دوره از جمله مجلس و ریاست جمهوری و یا سایر انتخابات خاص خودش است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی صلاحیت‌ها در هر دوره‌ای از نو شروع می‌شود و امکان تأیید صلاحیت این افراد همیشه وجود دارد، عنوان کرد: انتخابات به عنوان شاخص اصلی انقلاب اسلامی بوده و از همان ابتدا حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر حضور مردم تاکید داشتند و مقام معظم رهبری انتخابات را لیله‌القدر جمهوری اسلامی دانستند.

کدخدایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که حضور مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات جمهوری اسلامی را بیمه می‌کند، ابراز کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد مردم علی رغم همه محرومیت‌ها میزان مشارکت بالایی در انتخابات دارند و حتی در ادوار گذشته که در کلان کشور کاهش مشارکت را داشتیم در این استان مشارکت خوبی داشتیم.

عضو حقوقدان شورای نگهبان همچنین همچنین در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی پیروزی حق علیه باطل بود و با هدایت‌ها و راهبرد‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مسیر حق ایجاد شد و الحمدالله با پشتیبانی مردم و لطف خداوند و امداد الهی استمرار دارد.

کدخدایی با اشاره به شرایط کشور ایران قبل از انقلاب، افزود: در گذشته کشور‌های استعمارگر با گماردن دست نشانده‌های خود سرمایه‌های این کشور را به غارت می‌بردند و افرادی را گذاشتند که از منافع و خواسته‌های نامشروع‌شان پاسداری کنند و همین استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع خدادادی بود و به غارت می‌رفت.

وی تاکید کرد: اگر الان کشور‌های اروپایی و مختلف از جمله انگلستان، آمریکا، اسرائیل و... با ما دشمنی می‌کنند به این دلیل بوده که منافع شان از دست رفته است.

کدخدایی با بیان اینکه استعمارگران ضمن غارت منابع ملت ما هر وقت اراده می‌کردند کشور را به هر سمتی که می‌خواستند سوق می‌دادند، ادامه داد: آن‌ها الان به همین خاطر عصبانی هستند و هر روز یک توطئه برای کشور ایجاد می‌کنند و این یک معادله روشنی است، چون منافع‌شان از بین رفته است.

وی در ادامه به حمله رژیم صهیونیستی به غزه اشاره کرد و افزود: اگر امروز غزه زیر بمباران رژیم صهیونستی قرار گرفته است به دنبال منافع خودشان هستند، آن‌ها با قتل و ترور مردمان اصلی یک سرزمین را می‌خواهند از وطن‌شان بیرون کنند و الان به دروغ می‌گویند که از خودمان دفاع می‌کنیم.

کدخدایی بیان کرد: جوانان غزه با الهام از احکام الهی و اسلامی برای حقانیت خود مقابله می‌کنند و این مقاومت قدرت پوشالی آن‌ها را زیر سئوال برده و سران کشور‌های مختلف سراسیمه به اسرائیل سفر می‌کنند و از حملات وحشیانه اسرائیل حمایت می‌کنند، با چه توجیهی حمایت می‌کنند؟.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس تاکید کرد: زمین و سرزمین فلسطین اشغال شده و ۱۶ سال در محاصره کامل قرار دارند و ملت فلسطین از حق‌شان دفاع می‌کنند و از آن طرف استعمارگران به دروغ می‌گویند، صهیونیست‌ها حق دارند، حقی که با قتل و ترور ایجاد شده است، محکوم به شکت است.

کدخدایی تاکید کرد: مسیری که انقلاب اسلامی ایجاد کرده، همچنان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها