مدیر جهاد کشاورزی شهرستان؛

“انار” پاوه به بازار آمد

رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان کرمانشاه:

دوومیدانی و وزنه برداری مورد علاقه توان‌یابان کرمانشاه

 رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان استان کرمانشاه به فعالیت ۱۰ رشته ورزشی در این هیات اشاره کرد و گفت: دوومیدانی و وزنه برداری دو رشته پرطرفدار بین توان‌یابان کرمانشاه است.
کد خبر: ۱۴۲۶۱۹۶

جام جم آنلاین؛عزت الله پرنیان به مناسب روز ملی پارالمپیک(۲۴ مهر) ، کرمانشاه را از جمله فعال‌ترین استانهای کشور در ورزش جانبازان و توان یابان خواند و اظهار کرد: در این استان بالغ بر ۴۰ هزار جانباز و معلول وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۰۰ نفر ورزشکار هستند.

وی ادامه داد: در مسابقات پارالمپیک جمعا ۲۱ رشته حضور دارد که ۱۰ رشته آن در استان کرمانشاه فعال است و این ۴۰۰ ورزشکار در آنها فعالیت می کنند.

رئیس هیات جانبازان و توان‌یابان کرمانشاه دوومیدانی و وزنه برداری را پرمخاطب‌ترین رشته‌های ورزشی در بین توان‌یابان خواند و گفت: همچنین در بین جانبازان هم رشته‌های باستانی، بسکتبال با ویلچر، تیراندازی، تنیس روی میز، شنا و وزنه برداری طرفداران بیشتری دارند.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۱۶ ملی پوش از کرمانشاه در ۱۰ رشته به مسابقات برون مرزی اعزام شدند و امسال هم در رشته های دوومیدانی، والیبال نشسته، وزنه برداری و فوتبال هفت نفره اعزام داریم.

پرنیان تاکید کرد: از سال ۱۳۹۴ تاکنون حدود ۹۰ ورزشکار جانباز و توان یاب کرمانشاهی به مسابقات برون مرزی اعزام شده‌اند، اما متاسفانه از بین این تعداد تنها یک نفر در ادارات  استان استخدام شده که آن هم هرمز صیدی است که در شهرداری کرمانشاه به عنوان نگهبان پارک مشغول به کار است.

وی خاطرنشان کرد: در کل کشور تنها چند ورزشکار داریم که رکورددار جهان در ورزش جانبازان و توان یابان باشند که یکی از آنها یاسین خسروی در رشته پرتاب وزنه از استان کرمانشاه است.

رئیس هیات جانبازان و توان یابان استان کرمانشاه در ادامه به در پیش بودن بازیهای پارآسیایی هانگژو هم اشاره کرد و گفت: برای این مسابقات از کرمانشاه آقایان هرمز صیدی، یاسین خسروی، مسعود امامی و شهلا بهروزی راد به عنوان ورزشکار و خودم به عنوان مربی حضور داریم.

وی در بخش دیگری از این گفت و گو در خصوص مشکلات زیرساختی ورزش جانبازان و توان یابان در کرمانشاه هم اظهار کرد: خوشبختانه در حال حاضر یک مجموعه ورزشی با عنوان جانبازان در شهر کرمانشاه برای ورزشکاران جانباز و توان یاب اختصاص یافته که در رشته های دوومیدانی، فوتبال هفت نفره و والیبال نشسته تجهیزات خوبی دارد.

پرنیان اضافه کرد: همچنین استخر این مجموعه که در سالهای گذشته محلی برای تمرینات ریکاوری ورزشکاران و منبع درآمدی برای این هیات بود، از سال ۱۳۹۸ به علت فرسودگی و نیاز به تعمیرات تعطیل شده و تلاش ها و رایزنی های ما با مسئولین ورزش استان برای تخصیص اعتبار به آن تاکنون بی نتیجه بوده است.

وی یادآورشد: در این مجموعه یک سالن کشتی داریم که می توانیم از محل آن برای هیات درآمدزایی داشته باشیم، اما نیاز به تجهیزات و از جمله تشک کشتی دارد که در این زمینه هم نیاز به حمایت مسئولین ورزش استان داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها