امروز سپاهان و پرسپولیس‌ در‌لیگ قهرمانان آسیا به میدان می‌روند

نبرد‌گلادیاتورها

امروز جنگ صدها میلیون دلار با میلیاردها تومان است. دو نبرد لاکچری، دو نبرد هیجان‌انگیز و زیبا. پرسپولیس در قطر مهمان تیم خطرناک و همیشه آماده الدحیل است و تیم سپاهان هم در خانه از الاتحاد پذیرایی می‌کند. سرخ‌ها در نخستین بازی مرحله گروهی مقابل النصر و رونالدو باختند. زردها هم در نخستین مسابقه همین رقابت‌ها مقابل نماینده عراق مساوی کردند. حالا هر دو پیروزی می‌خواهند. برتری بیشتر به کدام تیم می‌آید؟
کد خبر: ۱۴۲۴۵۸۵

تقابل دیدنی یحیی- کرسپو

همه‌چیز با حسرت شروع شد اما قرار نیست با حسرت تمام شود. پرسپولیس مسابقه اول را که به النصر باخت، آن هم در چمن افتضاح آزادی که یک آبروریزی بین‌المللی بود. پای سرخ‌ها که به قطر رسید و چمن ایده‌آل و درجه‌یک اختصاصی تمرین خود در قطر را که دیدند باز هم حسرت خوردند. اما همه‌چیز قرار نیست درحسرت خلاصه شود. شاید امروز اتفاق بزرگی در راه باشد. شاید نتیجه شگفت‌انگیزی رقم بخورد و هواداران پرسپولیس را به‌شدت به‌وجد بیاورد. امروز فقط تقابل الدحیل قطر با پرسپولیس ایران نیست، درواقع چندین و چند تقابل می‌شود از آن درآورد. از رو‌در‌رویی مهاجمان پرسپولیس با مهاجمان نجومی الدحیل یا مدافعان سرخ‌ها یا خط دفاع حریف. اما یکی از تقابل‌های جالب قطعا رودر‌رویی سرمربیان دو تیم است؛ یحیی گل‌محمدی و هرنان کرسپو سرمربی آرژانتینی الدحیل.

ستاره‌ها و دیگران

شاید بتوان المعز علی را نقطه‌عطف تیم الدحیل معرفی کرد و مهاجم تیم ملی فوتبال قطر که دو فصل پیش در همین رقابت‌ها مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی شده بود. اما المعز علی یک طرف و فیلیپ کوتینیو نیز یک طرف دیگر. او از آستون‌ویلا آمده و حالا قرار است این برزیلی نخستین تجربه آسیایی خود را مقابل پرسپولیس از سر بگذراند. اما نکته نگران‌کننده این است که تیم میزبان ستاره کم ندارد. یکی دیگر از این ستاره‌ها یک کنیایی به نام مایکل اولونگا است که از بخت بد سرخ‌ها خوب گل می‌زند. اما باز هم این پایان کار نیست. یوسف العربی نیز نام دیگر گلزن تیم قطری است. به همه این بازیکنان خطرناک و گلزن نام بازیکنان مطرح و تاثیرگذاری همچون اسحاق الاجی، مهاجم فرانسوی و کیم هوان، هافبک کره‌ای را هم اضافه کنید تا متوجه شوید پرسپولیس قرار است در چمن مرغوب ورزشگاه عبدا... بن خلیفه مقابل چه تیمی بازی کند. در تیم پرسپولیس نیز میلاد سرلک غایب است اما دیگران آماده بازی هستند و امیدوارند با تمام مشکلاتی که وجود دارد، بتوانند نتیجه بسیار خوبی مقابل حریف به‌دست بیاورند. 

وضعیت دو تیم در لیگ‌های کشورشان: پرسپولیس به‌دلیل کسر امتیاز از سپاهان به صدر رسیده و قطعا بعد از پایان تعطیلی لیگ دو دستی آن را خواهد چسبید. الدحیل قطر نیز در لیگ ۱۲تیمی قطر در جایگاه چهارم قرار گرفته است. 

وضعیت برد و باخت‌های دو تیم: تیم میزبان یعنی الدحیل در پنج بازی اخیر خود در قطر سه برد، یک باخت و یک مساوی داشته است. سرخ‌ها نیز در لیگ برتر ایران سه برد و یک مساوی داشته است. 

تعداد حضور در لیگ قهرمانان آسیا: پرسپولیس از زمان راه‌اندازی لیگ قهرمانان آسیا با فرمول جدید تابه‌حال ۱۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و الدحیل نیز همین آمار را ثبت کرده است. 

توفان زرد در انتظار نخستین برد آسیایی

سپاهان امروز میزبان تیم الاتحاد عربستان است. مهم‌ترین نکته‌ای که در رابطه با این دیدار جلب توجه کرد غیبت کریم بنزما است. خیلی از فوتبالدوستان منتظر ورود این فوق‌ستاره به اصفهان بودند اما او به‌دلیل مصدومیت، این مسابقه مهم را از دست داد اما دست الاتحاد برای این مسابقه پر است و ستاره‌های متعددی دارد. شاگردان مورایس در تیم سپاهان به‌تازگی با رای کمیته انضباطی و کسر چهار امتیاز به رده پنجم جدول لیگ سقوط کرده‌اند اما در آن‌سو الاتحاد شرایط متفاوتی نسبت به حریف ایرانی خود دارد. به‌هر‌حال اصفهانی‌ها تلاش کرده‌اند امروز میزبانی عالی برای الاتحاد و ستاره‌هایش باشند. سپاهان دیدار اول خود در لیگ قهرمانان آسیا را مقابل نیروی هوایی ۲بر۲ مساوی کرد اما مقابل ستاره‌های الاتحاد مانند کانته ستاره فرانسوی، حمدلله مهاجم مراکشی، فابینهو و ایگور کورنادو از برزیل انگیزه زیادی برای بردن دارد. پیام نیازمند، محمد‌جواد حسین‌نژاد، محمد قربانی، محمد کریمی، امید نورافکن، فرشاد احمدزاده و کی یدو جین بازیکن آماده دیگر در کنار شهریار مغانلو در خط حمله، آماده مصاف با الاتحاد هستند. الاتحاد در نخستین مسابقه خود آلمالیق ازبکستان را ۳ بر صفر برد. 

نتایج پرسپولیس مقابل تیم‌های قطری در لیگ قهرمانان آسیا

سال ۲۰۰۹: 
پرسپولیس ۳ -الغرافه یک
الغرافه ۵ -پرسپولیس یک 

سال ۲۰۱۲: 
پرسپولیس ۳- الغرافه صفر
الغرافه یک -پرسپولیس یک 

سال ۲۰۱۸: 
الدحیل صفر -پرسپولیس یک 
پرسپولیس ۳ -الدحیل یک 

سال ۲۰۱۸:
السد صفر -پرسپولیس یک 
پرسپولیس یک -السد یک 

سال ۲۰۲۰:
پرسپولیس یک -السد صفر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها