رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه؛

رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز بین‌المللی خسروی شکسته شد

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه غالب آسانسورهای مجتمع های پزشکی و درمانی کرمانشاه فاقد استانداردهای اولیه اند از پلمپ 4آسانسور در مطب های پزشکی کرمانشاه خبر داد و گفت: نظارت ها برای رعایت ایمنی ها انجام می شود و هیچ گونه مماشاتی وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۳۱

جام جم آنلاین-زهره کریم زاده؛ برخی از ساختمان های عمومی پزشکان کرمانشاه و مراکز درمانی آنقدر قدیمی است که نصب آسانسور در نقشه سازه نبوده و بیماران چه بدحال باشند و چه نباشند مجبورند از راهی صعب العبور و  پله های زیاد و طاقت فرسا بالا بروند و نکته قابل تامل اینجاست که بیش از 80درصد واحدهای پاراکلینیک و پزشکان متخصص در منطقه قدیمی پارکینگ شهرداری کرمانشاه واقع شده است.


از سوی دیگر در سالهای اخیر تعدادی از ساختمان های تازه ساز این محوطه که داشتن آسانسور را لحاظ کرده اند به نظر می رسد تنها برای اخذ مجوز پایان کار بوده و در نهایت نتوانسته اند از رنج دسترسی راحت بیمار به پزشک بکاهند.


بیمارانی که از شهرستان می آیند، جراحی کرده اند، درد مفاصل دارند و یا به دلیل کهولت سن توان بالارفتن از این پله ها را ندارند اینبار با آسانسورهای خراب و با ظرفیت کم مواجه می شوند که یا مجبورند زمان زیادی در صف های طویل آسانسور در انتظار باشند و نوبت ویزیت خود را از دست دهند و یا  علی رغم میل خود، پزشکی را انتخاب کنند که سهولت در دسترسی تنها معیار انتخاب آنان باشد.


این آسانسورها با تکان های شدید به هنگام حرکت، قطعی برق، ترس از  محبوس شدن  و یا نصب اطلاعیه«آسانسور خراب است، از پله استفاده کنید» انتخاب دیگری برای بیمار ندارند و رفاه عمومی بیمار  را خدشه دار می کنند.
 
 
بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، تمامی آسانسورهای نصب شده در کشور، از ابتدای سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری شد و ساختمان‌های دارای آسانسور به شرط داشتن گواهینامه ایمنی و کیفیت آسانسور پایان‌کار می‌گیرند.
 
 
برهمین اساس مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه ، اظهار داشت: از شهریور گذشته تاکنون 10مورد پلمب آسانسور برقی داشته ایم که 4مورد آن مربوط به آسانسور ساختمان های پزشکی و درمانی است.


مهدی حسین پور با تاکید براینکه در این زمینه با هیچ فردی تعارف نداریم و به شدت برخورد خواهیم کرد، افزود: به بررسی ساختمان های مطب های پزشکی و درمانی ورود پیدا کرده ایم و متاسفانه متوجه شدیم غالب آسانسورهای این ساختمان ها فاقد استانداردهای اولیه هستند و همکاران پس از بازرسی یا دریافت گزارشات مردمی توسط سامانه 4517 در این زمینه مداخله کرده اند.
 
حسین پور اضافه کرد: فرصت اخذ گواهی استاندارد آسانسور ساختمان های دستگاه ها و ادارات و اماکن عمومی در هفته جاری به پایان می رسد و ساختمانی که از شرکت های بازرسی ما این تاییدیه را دریافت نکنند پلمپ خواهد شد.


وی از صدور 258مورد تاییدیه ایمنی خبر داد و افزود: این میزان به  واحدهایی اعطا شده که خود برای بررسی استانداردها داوطلب شدند و در این بازرسی اگر نقصی وجود داشته باشد رفع می شود.


این مسئول از بازرسی نظارتی دو هزار و 200مورد آسانسور از شهریور گذشته تا شهریور جاری خبر داد و گفت: از این میزان آسانسورهای استاندارد که تایید ایمنی و کیفیت را گرفته اند، 750مورد بوده است.
حسین پور از سامانه پیامکی10001517 به عنوان راه ارتباطی دیگری یاد کرد که آماده دریافت هرگونه دریافت و گزارش های مردمی در زمینه استانداردها است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها