مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه؛

ثبت بیش از ۳۱ هزار تردد از مرز خسروی در روز گذشته

رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه؛

رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز بین‌المللی خسروی شکسته شد

رئیس ستاد اربعین اتباع خارجی استان کرمانشاه با اعلام اینکه رکورد تردد زائران اتباع خارجی از مرز خسروی امروز سه‌شنبه شکسته شد، گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از زائران اتباع خارجی از این مرز عازم کربلای معلی شدند.
کد خبر: ۱۴۲۲۰۰۰

جام جم آلاین؛ «حمزه سلیمانی» افزود: آمار ورود و خروج زائرین اتباع خارجی از مرز خسروی در سال ۱۴۰۱ حدود ۶ هزار نفر بوده که امروز ۱۴ شهریور شکسته شد.

وی اظهار کرد: این در حالی است که موج اصلی خروج و بازگشت زائران خارجی در ۲ روز آینده شروع می شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی اتباع خارجی استان کرمانشاه آمار خروج زائرین اتباع از ۲۷ مرداد ماه تاکنون را ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: در طول سه روز گذشته هم حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از زائرین اتباع خارجی از عراق بازگشت و از طریق مرز خسروی وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شدند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: ملیت زائرین اتباع خارجی که از مرز خسروی ورود و خروج داشته اند از کشورهای آذربایجان، گرجستان، تاجیکستان بودند.

سلیمانی افزود: برابر اطلاعیه اخیر سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور زائران حسینی اتباع افغانستانی و پاکستانی که قصد بازگشت به کشور را دارند برابر هماهنگی بعمل آمده جهت جلوگیری از مشکلات بعدی مرز بازگشت را همان مرز چذابه در استان خوزستان را انتخاب نمایند و از مراجعه به مرز خسروی خود داری نمایند.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان باتوجه به توسعه زیرساخت‌ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی‌ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی‌ترین و قدیمی‌ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها