گفت‌وگوی «جام‌جم» با وحید حیدری، بازیگر نقش حمیدرضا

«بازپرس» حرف روز می‌زند

در گفت‌وگوی «جام‌جم» با بازیگر سریال «بازپرس» مطرح شد

افسار عدالت بر گردن آقازاده

اشکان تفنگ‌سازان، فارغ‌التحصیل رشته بازیگری، مجری و بازیگر تلویزیون است. او تجارب زیادی در عرصه اجرای تلویزیون و در حوزه بازیگری و کارگردانی تئاتر دارد و در ۲۲پروژه تئاتر بازی کرده و تجربه کارگردانی چهار اثر را در کارنامه هنری خود ثبت کرده.
کد خبر: ۱۴۲۲۲۰۰
نویسنده الهام قبادی‌ - گروه رسانه

او در عرصه مجری‌گری رادیو و تلویزیون و تدریس فن بیان و رسانه فعالیت می‌کند. اغلب مخاطبان تلویزیون، او را در قامت مجری شبکه تماشا می‌شناسند. این روزها شاهد نقش‌آفرینی او با نام ایمان خوش‌رزم در سریال «بازپرس» از شبکه یک سیما هستیم. اشکان تفنگ‌سازان درباره شخصیت ایمان خوش‌رزم در سریال بازپرس به جام‌جم می‌گوید: شخصیت ایمان خوش‌رزم برایم بسیار جذاب بود؛ آقازاده‌ای که با رانت و رابطه به‌دنبال ثروت‌اندوزی است و شاید فکر این‌که یک روزی عدالت مانع او شود، را نمی‌کند غافل از این‌که عدالت پا به پای او در حرکت است و افسارش را بر گردن سرکش این آقازاده می‌اندازد. 
با ایمان خوش‌رزم زندگی و در عین‌حال سعی کردم که به جزئیات شخصیتی او پی ببرم. امیدوارم نتیجه مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.این بازیگر دلیل مورد توجه قرار گرفتن شخصیت ایمان خوش‌رزم از طرف مخاطبان را چنین بیان می‌کند: یکی از مهم‌ترین دلایل آن تجربه بالای کارگردان بازپرس، آقای معظمی است. ایشان با هدایت درست و دقیق، به خلق شخصیت ایمان خوش‌رزم کمک کردند. برای من کار کردن با آقای معظمی تجربه خیلی خوبی بود. یکی از ویژگی‌های اخلاقی ایشان خونسردی، تسلط و آرامش در کار است که این احساس را به بازیگر خودشان انتقال می‌دهند و بازیگر جلوی دوربین آقای معظمی احساس امنیت و راحتی دارد. از فیلمنامه خوب و جذاب آقای تراب‌نژاد نباید گذشت و بازیگردانی و راهنمایی‌های آقای سیامک راشدی که به شخص من خیلی کمک کرد و البته ایشان بازیگر خیلی خوبی هم هستند. 

خانه من تئاتر است

تفنگ‌سازان پیش از این تجربه اجرای تلویزیونی و رادیو را داشته است. او در گفت‌وگو با جام‌جم درباره اولویت کاری خود عنوان می‌کند: من از سال۸۹ فعالیت خودم را در تئاتر شروع کردم. در ۲۲کار بازی کردم و کارگردانی چهار اثر را برعهده داشتم. خانه اصلی من تئاتر است و دغدغه اصلی من بازیگری است. اجرا در رادیو و تلویزیون را به‌عنوان یک تجربه می‌بینم و سعی می‌کنم تمرکزم را روی بازیگری بگذارم.
بازیگر نقش ایمان، بازخورد مردم در رابطه با سریال بازپرس را چنین توصیف می‌کند: خدا را شکر اغلب کسانی که سریال بازپرس را دیدند از جذابیت قصه تعریف و در رابطه با داستان از من سؤال می‌کنند. به‌نظر من بازپرس، قصه و روایت جذابی از چگونگی سیر پرونده‌های قضایی دارد و نشانگر سختی‌ها و دشواری‌های آن است. برای مخاطب سیر این روایت جذاب است که سرانجام چه اتفاقی رخ می‌دهد. 
بعضی از افراد بنده را به‌عنوان تاجر برنج می‌شناسند، چند روز پیش برای کار اداری جایی رفتم و شخصی من را با نام ایمان خوش‌رزم صدا زد و گفت: «من شما را می‌شناسم؛ شما همون برنج‌فروشه هستی.» من هم با خنده گفتم ایمان خوش‌رزم فعالیت اقتصادی کلان می‌کرد و واردات برنج جزئی از فعالیت‌های او‌ست.‌تفنگ‌سازان در مورد فعالیت‌های این روزهایش هم می‌گوید: این روزها مشغول تدریس فن بیان هستم و فعالیت‌های رسانه‌ای انجام می‌دهم. همچنین مشغول آماده‌سازی یک کار تئاتر هستم که به امید خدا تا چند ماه دیگر روی صحنه برود. 
پیشنهاد بازی در یک سریال را هم دارم. وی در پایان می‌افزاید: از آقای احمد معظمی که به من لطف زیادی داشتند و از جناب آقای محمد‌رضا شفیعی که افتخار حضور در کارشان را داشتم، تشکر می‌کنم. سیامک راشدی عزیز خیلی به من در این سریال کمک کرد. تمام عوامل و دست‌اندر‌کاران سریال بازپرس با عشق کار کردند و نتیجه زحمات آنها سریالی بود که خدا را شکر مورد اقبال مردم قرار گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها