حملات ناکام صهیونیست‌ها به جنین و کرانه‌باختری و محقق نشدن اهداف آن از یک سو و تشدید ناآرامی‌های داخلی در اراضی اشغالی، نشان می‌دهد تل‌آویو هم در عرصه منطقه‌ای و هم داخلی شدیدا آسیب‌پذیر شده‌است. قبلا صهیونیست‌ها از تهدیدات ترکیبی به مثابه مجرایی برای هموار کردن زمین بازی برای خود در منطقه و نظام بین‌الملل و داخل اراضی اشغالی استفاده می‌کردند اما اکنون شاهد مهار همه‌جانبه تهدیدات ترکیبی دشمن صهیونیستی با مقاومت ترکیبی در منطقه هستیم.
کد خبر: ۱۴۲۱۳۶۲
نویسنده فادی اسماعیل بودیه | سردبیر نشریه المرایا بیروت

مقاومت ترکیبی یک منظومه عملیاتی گسترده است که نه تنها در عرصه میدانی، بلکه در عرصه جنگ شناختی و جنگ گفتمانی نیز دستان دشمن صهیونیستی را خواهد بست. امروز جریان مقاومت به سوی تکامل و جریان سازش و صهیونیست‌ها به سوی اضمحلال پیش می‌رود. این یک حقیقت است که حتی سران و استراتژیست‌های رژیم اشغالگر قدس نیز نسبت به آن اذعان دارند. 
حامیان رژیم اشغالگر قدس نیز از یک سو توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین حمایت از تل‌آویو را ندارند و از سوی دیگر، خود نیز به واسطه بحران‌هایی خودساخته که در نظام بین‌الملل خلق کرده‌اند، با صحنه پیچیده‌ای مواجه شده‌اند. به عنوان مثال، نشست اخیر سران ناتو در لیتوانی، با خشم و نارضایتی رئیس‌جمهور اوکراین روبه‌رو شد. اکنون پس از گذشت یک‌سال‌ونیم از آغاز جنگ اوکراین، مقامات ناتو به صراحت به زلنسکی و دیگران اعلام کرده اند که اوکراین نمی‌تواند در دوران جنگ و حتی به نوعی پس از جنگ، درباره عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی حساب باز کند. محصول بازی مهره‌های غرب در کی‌یف، اکنون فقط یک زمین سوخته است که بازسازی آن دهه‌ها به طول می‌انجامد. اکنون اوکراین نه تنها عضوی از ناتو و اتحادیه اروپا نشده‌است، بلکه به نوعی برخی اعضای ناتو سعی در انکار تعلقات دیگر آن به خود دارند تا بلکه در پایان جنگ کمتر از تبعات پیوند با کی‌یف لطمه ببینند. نارضایتی شدید رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به سران ناتو، درس بزرگی است که باید طرفداران اعتماد به غرب را قاعدتا به خود بیاورد!  آنچه امروز در جهان سیاست رخ می‌دهد، بیانگر قدرت ترکیبی و همه‌جانبه جبهه مقاومت در برابر توطئه‌های ترکیبی دشمنان محسوب می‌شود. اگرچه دشمن صهیونیستی و حامیان آن با تمامی توان علیه جبهه مقاومت و ملت‌های آگاه دنیا به میدان آمده اند، اما این جنگ ترکیبی با مقاومتی ترکیبی، هوشمندانه و موفقیت‌آمیز پاسخ داده شده‌است. بی شک گذشت زمان نیز در این مسیر، به سود صهیونیست‌ها نیست! دشمنان جبهه مقاومت تصور می‌کردند با گذشت زمان، از قدرت این گفتمان و منظومه کاسته می‌شود اما اکنون با واقعیت دیگری مواجه شده‌اند. این واقعیت، کاملا با تصور اولیه و محاسبات آنها در تعارض مطلق قرار دارد. شکست طرح خاورمیانه بزرگ، شکست تل‌آویو وواشنگتن درسوریه و عراق(شکست داعش) و ناکامی دشمنان درجنگ یمن جملگی مصادیق پیروزی‌های میدانی، سیاسی وگفتمانی جبهه مقاومت محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها