همه ما در زندگی روزانه با اعداد و ارقام مختلفی که در خصوص سلامت ما اطلاعاتی می‌دهند مواجهیم. گاهی این اخبار به ترس ما نسبت به یک بیماری یا مشکل سلامتی منجر و گاهی باعث امیدواری ما نسبت به کشف یک داروی موثر جهت ریشه‌کنی بیماری یا افزایش طول عمر می‌شوند اما آیا واقعا این اعداد صحیحند؟ بهتر است بگوییم آیا احساسی که در ما ایجاد می‌شود واقعی است؟
کد خبر: ۱۴۲۰۳۳۱

اعداد درباره سلامت شما چه می‌گویند؟

مجید خادم‌رضاییان، مترجم کتاب «اعداد درباره سلامت شما چه می‌گویند؛ درک آگاهانه آمارهای مرتبط با سلامت» درباره این اثر توضیح داد: همه ما در زندگی روزانه با اعداد و ارقام مختلفی که در خصوص سلامت ما اطلاعاتی می‌دهند مواجهیم. گاهی این اخبار به ترس ما نسبت به یک بیماری یا مشکل سلامتی منجر و گاهی باعث امیدواری ما نسبت به کشف یک داروی موثر جهت ریشه‌کنی بیماری یا افزایش طول عمر می‌شوند اما آیا واقعا این اعداد صحیحند؟ 
او افزود: در پاسخ به این سؤال ما منابع مختلفی را جست‌وجو کردیم تا در نهایت به این کتاب رسیدیم که با توضیحات کامل و درعین‌حال متنی ساده و روان سعی دارد تا نگاه ما را نسبت به اعداد و ارقام پیام‌های سلامتی واقع‌بینانه و از ایجاد ترس یا امید واهی جلوگیری کند.
خادم‌رضاییان با بیان این‌که کتاب با متنی بسیار ساده و روان ترجمه شده است به گونه‌ای که تمامی افراد از هر قشری تنها با داشتن اندک دانش ریاضی می‌توانند از آن بهره ببرند عنوان کرد: عمومی‌سازی دانش در خصوص نحوه برخورد با یافته‌های مرتبط با سلامتی یکی از بهترین گام‌هایی است که جهت ارتقای سلامت جامعه می‌توان به کار برد. 
به گفته او، حقیقتا نیاز به آگاهی از اصول ارائه‌شده در این کتاب در تک‌تک اقشار جامعه قابل لمس است. زیرا اغلب افراد به سلامت خود اهمیت می‌دهند بااین‌حال گاهی اوقات در تله تفسیر نادرست شواهد(چه مرتبط با سلامت و چه حتی غیرمرتبط با آن) گرفتار می‌شوند. آگاهی از نحوه برخورد و شناخت هرچه‌بهتر پیام‌های مرتبط با سلامتی برای تمامی افراد جامعه الزامی است.
کتاب اعداد درباره سلامت شما چه می‌گویند؛ درک آگاهانه آمارهای مرتبط با سلامت نوشته استیون ولوشین، لیزا شوارتز و گیلبرت ولش به ترجمه مجید خادم‌رضاییان و نگار عمرانی در ۱۲۸صفحه با قیمت ۷۰هزارتومان از سوی انتشارات ارجمند روانه بازار نشر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها