بررسی اهمیت تغذیه کودک در سنین رشد

هله هوله ممنوع!

فوت و فن‌های پخت یک مربای انجیر خوش عطر و طعم

یک صبحانه کامل با مربای انجیر

این روزها در بازار میوه‌فروش‌ها انجیرهای سیاه و زرد خودنمایی می‌کند، انجیرهای شیرینی که فصل‌شان کوتاه است اما می‌توان آنها را به صورت خشکبار یا مربا برای فصل زمستان هم نگهداری کرد.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۸۶

یک صبحانه کامل با مربای انجیر 

مربای انجیر یکی از انواع مرباهای پرطرفدار و خوشمزه در سراسر جهان است که مانند انواع دیگر مرباها معمولا به عنوان صبحانه سرو می‌شود. البته از مربای انجیر در صنایع شیرینی‌پزی هم استفاده می‌شود.

طرز تهیه مربای انجیر
انجیر: ۱ کیلوگرم
شکر: ۷۵۰ گرم
آبلیمو: ۱ قاشق غذاخوری
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری
گلاب: ۱ قاشق غذاخوری

مرحله ۱: تمیز کردن انجیر
برای تهیه مربای مجلسی و خوشمزه با انجیر، ابتدا انجیرها را تمیز می‌کنیم و دم‌های اضافی آن را می‌گیریم، سپس آنها را به‌خوبی می‌شوییم و داخل آبکش قرار می‌دهیم. کمی صبر می‌کنیم تا آب اضافی‌شان خارج شود.

مرحله ۲: آماده کردن مواد شربت
در این مرحله شربت مربا را باید درست کنیم؛ برای این منظور دو لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می‌ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا آب به طور کامل جوش بیاید، سپس شکر را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله ۳: حل کردن شکر در انجیر
حالا به آرامی شکر و آب را هم می‌زنیم تا علاوه‌بر این‌که شکر به طور کامل حل شود، دیواره‌های قابلمه شکرک نزند. پس از این‌که شکر به طور کامل در آب حل شد و شربت به غلظت کافی رسید، انجیرها را به قابلمه اضافه می‌کنیم.

مرحله ۴: بررسی قوام شربت
برای این‌که متوجه شویم شربت به غلظت کافی رسیده، مقدار کمی از آن را داخل یک قاشق تمیز و خشک می‌ریزیم، سپس اجازه می‌دهیم خنک شود. پس از خنک شدن اگر شربت کشدار بود، یعنی قوام آمده است.

مرحله ۵: پخت کامل انجیر و اضافه کردن آبلیمو و گلاب
در این مرحله حرارت زیر قابلمه را کم می‌کنیم، اجازه می‌دهیم انجیرها بپزد و نرم شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه گلاب را به همراه آبلیمو به قابلمه اضافه می‌کنیم و حدود پنج دقیقه دیگر صبر می‌کنیم، سپس قابلمه را از روی حرارت برمی‌داریم.

مرحله ۶: خنک کردن و بسته‌بندی مربا
پس از برداشتن مربا از روی حرارت، صبر می‌کنیم تا مربا خنک شده و با دمای محیط یکسان شود. پس از این‌که مربا خنک شد، آن را در یک ظرف شیشه‌ای درب‌دار می‌ریزیم، درب آن‌ را محکم می‌بندیم و در یخچال نگهداری می‌کنیم.

نکته: سایز انجیر
اگر انجیرهای شما کوچک و یکدست است، می‌توانید آنها را به صورت درسته استفاده کنید اما اگر می‌خواهید از انجیرهای درشت استفاده کنید، بهتر است انجیر‌ها را خرد کنید تا در پایان یک مربای انجیر له‌شده داشته باشید. قطعات انجیر به دلخواه شما است اما سعی کنید انجیرها را خیلی ریز خرد نکنید، چون در روند پخت مربا، خودشان له می‌شود.

خواص انجیر 
انجیر و به‌خصوص انجیر رسیده، سرشار از ترکیبات گیاهی محافظ به نام پلی‌فنول است. این ترکیبات دارای خواص آنتی‌اکسیدانی محافظ است، به این معنی که مانع واکنش اکسیژن با سایر مواد شیمیایی و آسیب به سلول‌ها و بافت‌ها می‌شود؛ درنتیجه از ابتلا به انواع سرطان جلوگیری می‌کند. خاصیت انجیر در بهبود کارکرد سلول‌ها و تامین مواد مغذی مانند فیبر، پتاسیم، منیزیم و غیره می‌تواند از بروز بسیاری بیماری‌ها جلوگیری کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها