ضیافت روزه‌اولی‌ها در شبکه کودک
«جام‌جم» از پشت‌صحنه برنامه سحرگاهی «سر سفره خدا» گزارش می‌دهد

ضیافت روزه‌اولی‌ها در شبکه کودک

محمدصادق باطنی، مدیر شبکه کودک با اعلام تحول در جدول پخش این شبکه تاکید کرد: برنامه‌های شبکه کودک از هشت ساعت محتوای جدید در ابتدای تابستان امسال به بیش از ۱۳ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرده و تکرار از کانال‌های نهال و پویا حذف شده است.
کد خبر: ۱۴۲۰۱۴۳

تحول در شبکه کودک با برنامه‌های جدید

باطنی با اشاره به تغییر و تحول در برنامه‌های شبکه کودک درباره عملکرد این شبکه طی سال گذشته گفت: این شبکه در سال ۱۴۰۱، ۱۷فصل برنامه تولید کرده است که بسیاری از آنها توانسته‌اند جریان‌سازی کنند. وی با اشاره به برنامه‌هایی همچون «سر سفره خدا» ویژه‌برنامه رمضانی با ۴۷ درصد مخاطب، «عروسک‌خونه» با ۱۹.۸میلیون رای مخاطب، «جشن فرشته‌ها» و «ماجراهای نوید» گفت: بسیاری از برنامه‌ها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد در زمره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کودک قرار گرفتند که به‌عنوان نمونه می‌توان به برنامه شگفت‌انگیزان ۲، ببین و بدون، برپا، بزن بریم، هدهد سفید، یه‌خونه‌ یه آشپزخونه، مهدپویا ۳ و خونه‌آب‌نباتی ۲ اشاره کرد.
باطنی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم شبکه، تامین بیش از ۱۷هزار دقیقه پویانمایی (انیمیشن) شامل ۵۱مجموعه و ۱۹فیلم سینمایی بود که از آنتن پخش شد که با تولید و تهیه پویانمایی‌های تامینی جدید، ۵۰ میان‌‌برنامه پخش‌شده که شامل نماآهنگ و انیمیشن بود از آنتن کنار گذاشته شد و بالغ بر ۳۰۰ انیمیشن و نماآهنگ جدید جایگزین شدند که طبیعتا موجب تنوع در پخش برنامه‌های شبکه کودک می‌شود.
وی افزود: طی یک‌سال گذشته شش پویش مهم هم در شبکه راه‌اندازی شد که می‌توان به پویش هشتگ آرتین _ کنارتیم و دریافت ۹۰هزار نقاشی، هشتگ ایران - عزیز و دریافت ۱۰هزار عکس، هشتگ قصه - ما و دریافت ۳۵۰۰ فیلم و عکس، هشتگ هواتو دارم و دریافت ۲۰۰۰ فیلم، هشتگ جشن - فرشته‌ها و دریافت ۳۰۰۰ فیلم و عکس و هشتگ صرفه‌جویی گاز و دریافت هزار فیلم اشاره کرد. برگزاری پویش‌های «خواهر برادری» و «هواتو دارم» هم از دیگر پویش‌های موفقی بود که شبکه کودک آن را اجرا کرد. جشن‌های بزرگ «ایران آینده۱و۲» و جشن «ایران عزیز۱» و جشن «روزه‌‌اولی‌ها» هم برگزار و از شبکه برای مخاطبان پخش شد. 
مدیر شبکه کودک تاکید کرد: نخستین بار در شبکه کودک برای شب یلدا، سال‌تحویل و ۲۲بهمن ویژه‌‌برنامه‌هایی خاص این مناسبت‌ها تولید شد و شبکه کودک جشن ۱۰کیلومتری غدیر را نیز به شایستگی پوشش داد و در زمان برگزاری یک پایگاه (استیج) هم برای اجرای برنامه در اختیار داشت. باطنی گفت: شبکه کودک همچنین با حمایت از تولیدات فرهنگی کودکان، در فروش فیلم‌های سینمایی «پسر دلفینی» با رقم ۲۴میلیارد و «لوپتو» با فروش ۲۱میلیارد تاثیرگذار بود و در همین راستا بیش از دومیلیون جلد کتاب هم در نتیجه پویش‌های کتاب این شبکه فروخته شد. وی با اعلام تحول در جدول پخش شبکه کودک خاطرنشان کرد: برنامه‌های شبکه کودک از هشت ساعت محتوای جدید، در ابتدای تابستان به ۱۳.۵ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرد و تکرار از کانال‌های نهال و پویا حذف شد.
همچنین پخش برنامه‌ها، نمایش‌های عروسکی و پویانمایی از مراکز استان‌ها هم در دستورکار شبکه قرار گرفت و طی هشت ماه یعنی از ابتدای دی‌ماه پارسال تاکنون، حدود ۱۵ عنوان انیمیشن و نمایش عروسکی از این شبکه پخش شد.
باطنی با اشاره به چشم‌انداز شبکه کودک خاطرنشان کرد: ایده‌ها و طرح‌های فراوانی در دست اقدام داریم و امیدواریم شبکه کودک بتواند به‌عنوان یک قله اثرگذار تربیتی برای مخاطبان خود هر روز با ایده‌های نو و خلاقانه در کنار کودکان و خانواده‌های آنان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها