رئیس رسانه‌ ملی به مناسبت روز خبرنگار مطرح کرد

خبرنگار یعنی از جان گذشته

رئیس رسانه‌ ملی عصر روز ۱۷مرداد و همزمان با «روز خبرنگار»، به بازدید از مجموعه شهید سلیمانی معاونت برون مرزی صداوسیما پرداخت و ضمن بازدید از واحدهای مختلف شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان تی وی، در جمعی صمیمی با خبرنگاران و مدیران به گفت‌وگو نشست.
کد خبر: ۱۴۱۸۹۵۸

به گزارش روابط عمومی معاونت برون مرزی رسانه‌ملی، پیمان جبلی با حضور در مجموعه شهید سلیمانی (مجموعه سعادت‌آباد) معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما به بازدید از این معاونت پرداخت. در این بازدید احمد نوروزی معاون برون مرزی، احسان کاوه قائم مقام معاونت و سایر مدیران، پیمان جبلی را همراهی کردند. جبلی ضمن تبریک روز خبرنگار به همکاران واحدهای مختلف در دو شبکه پرس‌تی وی و هیسپان تی وی، از تلاش همکاران این شبکه‌ها به‌خصوص خبرنگاران، دبیران خبر و سردبیران قدردانی کرد. احمد نوروزی در جریان این دیدار، ضمن خوشامدگویی به رئیس رسانه‌ملی برای حضور در این مجموعه به سال‌های مدیریت جبلی در معاونت برون مرزی اشاره کرد و از میراث ماندگاری که از دوران مسئولیت ایشان به دست نسل‌های بعدی معاونت برون مرزی رسیده قدردانی کرد.

 نوروزی عنوان کرد: همکارانی که در این جلسه حاضرند به نیابت از تمام خبرنگاران و کارکنان فرهیخته معاونت برون مرزی حضور دارند و ضمن معرفی افراد حاضر در جلسه در فضایی صمیمی به بیان ویژگی‌ها و عملکرد این خبرنگاران نمونه پرداخت. معاون برون مرزی از علی اجاره‌دار، مدیر شبکه هیسپان تی وی و زحمات همکاران‌شان طی یک سال گذشته تشکر کرد و همچنین از سید وحید تهامی، مدیر وب‌‍سایت فرانسه پرس تی وی به خاطر تلاش‌ها برای پوشش اخبار ایام حج به شیوه قصه گونه و متفاوت با روایت‌های گزارشی سال‌های گذشته در این بخش، قدردانی کرد. 
رئیس رسانه‌ملی ضمن گرامیداشت روزخبرنگار و یادآوری سالروز شهادت شهیدصارمی و ایام عزای حضرت اباعبدا...الحسین(ع) از حضور در جمع خبرنگاران مجموعه شهید سلیمانی معاونت برون مرزی ابراز خوشحالی کرد و حضور در این جمع را مایه خوشوقتی دانست.
     
مقابله با دیکتاتوری رسانه‌ای
جبلی خبرنگاری، انتقال خبر و انتقال پیام را شغل بسیار مقدسی دانست و افزود: اگر بگوییم پیامبران هم به‌نوعی خبرنگار بودند و از آن نبأ عظیم خبر دادند، شاید خیلی گزاف نباشد.

همچنین رئیس رسانه‌ملی از شهدای خبرنگار یاد کرد و گفت: خبرنگار یعنی از جان گذشته و یاد آنانی را که در این مسیر شهید شدند، گرامی می‌داریم چراکه الگوی همه ما هستند و افرادی که زحمت می‌کشند و کار می‌کنند با همان روحیه خستگی ناپذیر، شجاعت و ایمان داشتن به کار می‌پردازند.

جبلی ضمن خداقوت به همکاران معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما تاکید کرد: هروقت درباره مجاهدت‌های رسانه‌ای معاونت برون مرزی صحبت می‌کردیم، مجاهدت‌های گمنام و دیده نشده و خاموش در نظرمان آمد. چون در جهان می‌بینیم که اجازه نمی‌دهند صدا و تصویر رسانه‌های برون مرزی جمهوری اسلامی منتشر شود و دیکتاتوری رسانه‌ای به‌خصوص در مدیریت شبکه‌های اجتماعی هم برقرار است. این جنگ واقعا یک جنگ نابرابر است.

وی درخصوص مشکلات داخلی و ساختاری بیان کرد: ان‌شاءا... در این دوره تلاش داریم حداکثر هم افزایی و تعامل بین تمام شبکه‌های صداوسیما فراهم شود و یک مجموعه که در عنوان واحد هستیم به نام صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران باشیم اما متاسفانه از کار و تجربیات و موفقیت‌های همدیگر خبر نداریم و اگر این موضوع در سازمان تبدیل به فرهنگ شود که سازمان، یک کل به هم پیوسته و منسجم، هماهنگ و هم افزا هست، حتما ضریب نفوذ رسانه‌ملی به‌شدت افزایش پیدا خواهد کرد.

احمد نوروزی در پایان این جلسه از حضور رئیس رسانه‌ملی در معاونت برون مرزی تشکر و با اهدای لوح تقدیری از زحمات یکی از خبرنگاران به نمایندگی از سایر همکاران قدردانی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها