معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از شهریور پارسال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از شهریور پارسال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید شده است.
کد خبر: ۱۴۱۷۹۵۷
هرکمزگان-جام جم انلاین-معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: از شهریور پارسال تاکنون بیش از ۲۵۰ میلیون نهال در کشور تولید شده است. عباسعلی نوبخت در بازدید از نهالستان باغوی بندرعباس گفت: کاشت این نهال‌ها بخشی از طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در چهار سال است که از شهریور پارسال در کشور آغاز شده است. وی افزود: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نهال‌ها را در ۱۲۶ نهالستان جنگلی و ۴۴ نهالستان بیابانی تولید می‌کند. نوبخت گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی ۱۵ اسفندماه پارسال بر تولید سه نهال به ازای هر ایرانی تاکید کردند که این موضوع نیز از اهداف طرح کاشت یک میلیارد نهال است. وی افزود: استقبال از این طرح در هرمزگان با مشارکت جوامع محلی و بانوان بسیار خوب بوده است. رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در استان‌های کرمانشاه، لرستان و هرمزگان، بانوان بیشترین مشارکت در تولید و کاشت نهال داشته اند. نوبخت افزود: در هرمزگان از ظرفیت خیران نیز در عرصه منابع طبیعی به خوبی استفاده می‌شود و اگر در این زمینه اعتباری نیاز باشد، تامین می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان نیز گفت: هرمزگان با دارا بودن ۸۰۲ هزار هکتارجنگل، بیشترین سطح جنگل‌های حاشیه خلیج فارس و دریای عمان دارد. سیدمحمدنور موسوی افزود: سطح جنگل‌های حرا در هرمزگان نیز در مقایسه با سال ۱۳۸۸ از نوزده هزار و ۶۵۰ هکتار به ۲۵ هزار هکتار افزایش یافته است که بیشترین سطح جنگل‌های حرا در کشور است. وی گفت: تولید نهال حرا در دولت سیزدهم افزایش بیست برابری داشته است به طوری که در دوسال گذشته دو میلیون اصله نهال حرا تولید شده است. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: تعهد هرمزگان تولید پنج و نیم میلیون اصله نهال در سال است، اما هدفگذاری ما تولید شش و نیم میلیون اصله نهال است که سه میلیون اصله آن نهال‌های حرا و مابقی از دیگر نهال‌ها است. موسوی گفت: تاکنون دو میلیون و پانصدهزار اصله نهال در استان گلدانگیری و دو میلیون نهال دیگر نیز تولید شده است. وی افزود: نهال‌های تولید شده حرا تا پایان شهریور گلدانگیری و در ماه‌های آبان و آذر برای کاشت در هفت شهرستان ساحلی استان، به عرصه منتقل می‌شود. مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان افزود: ۲۲ گروه از فعالان جوامع محلی در کار تولید و کاشت نهال مشارکت دارند. موسوی گفت: صنایع استان نیز باید تعهد افزایش ۲۵ درصدی فضای سبز خود را اجرا کنند. وی گفت: طرح جنگل کاری، بیابان زدایی و زراعت چوب از طرح‌های منابع طبیعی استان است که مردم استقبال خوبی داشته اند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها