مغیث ابراهیم، نماینده پارلمان سوریه در گفت‌و‌گو با «جام‌جم» خبر داد:

چپاول منطقه با اسم رمز دموکراسی

منابع خبری از حملات ارتش سوریه به مواضع گروه تروریستی احرار الشام (جبهه النصره) و کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰ عنصر تروریستی خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۱۷۹۰۳

به گزارش جام جم آنلاین، ارتش سوریه به حملات متجاوزانه تروریست ها در مناطق کاهش تنش و نقض آتش بس در ادلب و مناطق مجاور پاسخ داده و خسارت های جانی و مادی زیادی جبهه تروریستی النصره وارد کرد.

یک منبع میدانی سوریه در ادلب اعلام کرد که یگان های ارتش سوریه طی دو روز گذشته توانستند بیش از ۳۰ عنصر گروه تروریستی موسوم به اتاق عملیات«فتح المبین» وابسته به جبهه النصره را کشته یا زخمی کنند.

این منبع تاکید کرد که یگان های ارتش مقرهای تروریست های النصره در مناطق سفوهن، فطیره، رویحه، کفر عوید، الباره و ببین در ریف جنوبی ادلب و همچنین راه های امدادرسانی به آن ها در جاده معروف به «ام فور» را هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی به آن ها وارد کردند.

ارتش سوریه همچنین با حملات راکتی و توپخانه ای مواضع تروریست ها در منطقه معاره النعسان واقع در شمال شرق ادلب را هدف قرار داد.

ارتش سوریه همچنین دو پایگاه تروریستی در نزدیکی مناطق کفر عمه و کفر نوران در ریف غربی حلب را که جبهه النصره برای هدف قرار دادن پایگاه های ارتش از آن ها استفاده می کرد، درهم کوبید.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غربی سوریه و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد و گفته می شود که کنترل این منطقه بیشتر در اختیار گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

اواخر تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی، سران روسیه و ترکیه در سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه وعده داد بدون خونریزی تروریست‌های مستقر در این منطقه را خارج یا خلع سلاح کند، اتفاقی که تا امروز رخ نداده است و تروریست ها در این منطقه هر از چندگاهی به نیروهای نظامی سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه حمله می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها