برنامه « ایران امروز» با هدف تعمیق هویت اسلامی ایرانی و آگاهی مردم خصوصاً نسل جوان با داشته های غنی فرهنگ، تاریخ، علم و فناوری و تحولات روز را با نگاهی نو روایت می‌کند.
برنامه « ایران امروز» با هدف تعمیق هویت اسلامی ایرانی و آگاهی مردم خصوصاً نسل جوان با داشته های غنی فرهنگ، تاریخ، علم و فناوری و تحولات روز را با نگاهی نو روایت می‌کند.
کد خبر: ۱۴۱۶۶۹۹
نویسنده عزیزا... محمدی (امتدادجو)

مردم ما بیش از سه دهه است در معرض تهاجم رسانه‌ای قرار دارند، طی حدود 10 سال گذشته نیز با شبکه‌های فارسی‌زبان زیادی مواجه شده‌اند که پا به عرصه تغییر افکار عمومی و تغییر نگرش جامعه گذاشته‌اند؛ به همین دلیل هم مردم ما بیش از سایر جوامع، نیاز به دیدن و شنیدن حقایق دارند.
دو هدف خاص و مهم رسانه‌های مقابل، همواره سیاه‌نمایی و نا‌امیدسازی جامعه ایران نسبت به خود و برتربینی و بزرگنمایی قدرت سایر جوامع نسبت به ایران است که هر دوی این اتفاقات رسانه‌ای و اجتماعی گاهی به‌دلیل اقدام نابهنگام رسانه‌ای یا به‌دلیل انتقال ناقص اخبار صورت واقعی به خود می‌گیرد.
صداوسیما در تقابل با چنین رویه‌ای از سوی رسانه‌های معاند چندی است برنامه‌های تحول‌آفرین و انگیزه‌ساز و تبیینی را در سیاست تولید خود گنجانده است.
از جمله شبکه‌های پویا و فعال در این زمینه که نگرش تبیینی و گسترش امید در جامعه را اولویت قرار داده، شبکه یک است که با برنامه‌های متنوع گفت‌وگومحور با اشخاص و افراد شاخص و برجسته و با الگوسازی از افراد موفق توانسته مخاطبان عام را نیز راضی کند.
یکی از این برنامه‌های گفت‌وگو‌محور که با هدف تعمیق هویت ایرانی ــ اسلامی و آگاهی مردم، در شبکه یک تولید و از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 19 پخش می‌شود برنامه «ایران امروز» است. ایران امروز، با نگاه خاص به موضوع آگاهی‌بخشی به نسل جوان در‌خصوص اغنای فرهنگی، تاریخی، علمی و فناوری و... در طی مدت زمانی که از زمان شروع به کار خود ــ از بهمن سال گذشته ــ سپری کرده، توانسته است جوانان موفق بسیاری را شناسایی و به عرصه شناخت عمومی معرفی کند یا رابط بین حلقه‌های مفقوده برای تولید یک محصول یا کشف علم بوده است.
عوامل تولید برنامه و تهیه‌کننده آن مصطفی مژدهی‌فر با نگاهی نو و متفاوت تلاش دارند تحولات روز را به‌طور منطقی بررسی و در قالب تحلیل‌های کوتاه و حتی در حد یک خبر خاص به مخاطب منتقل کنند.
گفت‌وگو با فناوران و دانشمندان، شخصیت‌های‌های الگوساز، الهام‌بخش در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری از بخش‌های متنوع و جذاب و قابل شنیدنی این برنامه است که محمد جعفر خسروی به‌عنوان مجری توانسته است گفتمانی زیبا و قابل اعتنا و امید‌بخش را در قالب این برنامه به مخاطب تحویل بدهد.
ایران امروز، با شناخت تنوع تهدیدات رسانه‌ای و بازخوانی اخبار تحریف شده یا جعلی در بعضی اوقات با استفاده از کارشناسان زبده جریان‌های شکل گرفته رسانه‌ای را واکاوای و سمت و سوی یافتن حقیقت اخبار را به مخاطب نشان می‌دهد.
طرح دکور استودیوی و لوکیشن ساده و قابل باور این برنامه، ضمن بهره‌گیری از ترکیب مجریان با تجربه و جوان، نکاتی هستند که مخاطب سیار شبکه‌های تلویزیون را می‌تواند به نقطه توقف و ثابت پای این برنامه تبدیل کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها