رئیس جمهور بر لزوم استفاده از نیرو‌های بومی و جوانان تحصیل کرده در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
رئیس جمهور بر لزوم استفاده از نیرو‌های بومی و جوانان تحصیل کرده در کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد.
کد خبر: ۱۴۱۶۶۲۶
به گزارش جام جم آنلاین، رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به استان کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم شهرستان بهمئی گفت: آنچه شایسته بود از طرف مردم انجام شده و اکنون نوبت مسئولان است که وظیفه خود در قبال مردم را انجام دهند. 
دکتر رئیسی با اشاره به برخی محرومیت‌ها در این منطقه، افزود: سوال این است که آیا ظرفیت‌ها در این منظقه نیست یا کم است و پاسخ این است که ظرفیت‌ها برای رفع مشکلات مردم زیاد است.
وی ادامه داد: برای مثال چاه‌های نفت، امامزادگان، آثار تاریخی و طبیعی از مهمترین ظرفیت هایی است که می توان برای توسعه شهرستان بهمئی از آنها بهره برد. 
رئیس جمهور اضافه کرد: به مسئولان وزارت نفت دستور داده شد که بخشی از ثروت به دست آمده از منابع نفتی این منطقه را در جهت تولید، اشتغال و بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مردم بهمئی به کار گیرد.
رئیس جمهور با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها گفت: این شهرستان دارای ظرفیت گردشگری بسیار مطلوبی است، ولی گردشگری نیازمند زیرساخت است؛ برای مثال بیمارستان این شهرستان مهمترین زیرساخت برای توسعه گردشگری در بهمئی است. 
وی با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند توسعه جاده‌های مواصلاتی نیز هست، عنوان کرد: اعلام کردند که بهمئی بن بست است و همین جا تاکید می کنم که این بن بست باید شکسته شود و بدون شک این مقوله در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.
رئیسی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های این منطقه به نحو مطلوب استفاده شود، گفت: دولت‌های گذشته اقداماتی انجام دادند و ما هم در دولت سیزدهم از کنار مشکلات عبور نمی‌کنیم بلکه مشکل را به صورت تمام و کمال رفع می‌کنیم و کار دولت سیزدهم چاره اندیشی برای ریشه کنی مشکلات است. 
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهرستان بهمئی منطقه‌ای با کمبود منابع آبی نیست، افزود: منابع آبی باید مدیریت شود تا بتوان صنعت، کشاورزی، دامپروری و آشامیدنی را تامین کنیم.
 رئیس جمهور با بیان اینکه برای آبرسانی در بهمئی اعتباراتی اختصاص داده شد ادامه داد: با این اعتبارات به صورت ویژه این مشکل در بهمئی در دراز مدت برطرف می‌شود. 
رئیس جمهور با اشاره به نفت خیز بودن بهمئی گفت: مدیران بدانند اولویت دولت، بومی گزینی است و باید از نیروی انسانی همین منطقه در طرح‌ها و برای خدمت به مردم استفاده کرد چرا که استفاده از نیروهای غیر بومی مشکلاتی را برای دولت و مردم بدون شک ایجاد می کند.
 
وی تاکید کرد: دیگر نشنوم از پشت تریبونی اعلام کنند که نیروی غیر بومی با وجود نیروی بومی در این شهرستان و سایر شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد استفاده شود. 
رئیس جمهور با بیان اینکه اعلام کردند که سد‌های خوبی در این منطقه در دست اجرا است، افزود: در برخی از موارد به ویژه شهرستان بهمئی مردم از مزایای این سد‌ها بهره مند نمی‌شوند تاکید می کنم؛ باید مردم اطراف سد بیشترین بهره را از این سد‌ها ببرند. 
وی گفت: اعتبارات مطلوبی برای توسعه گردشگری، آبرسانی، جاده‌های مواصلاتی در نظر گرفته شد که به زودی شاهد تاثیر این اعتبارات در زندگی مردم خواهیم بود. 
رئیسی با اشاره به اینکه شهرستان بهمئی را به دلیل مسافت زیاد با مرکز استان انتخاب کردم گفت: با علم و آگاهی کامل این شهرستان را برای شنیدن مشکلات مردم انتخاب کردم و باید رفع مشکلات این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد. 
رئیس جمهور گریزی به وجود آلاینده‌ها در این شهرستان زد و تاکید کرد: اولا نباید آلاینده‌ای باشد ثانیا کارگروههای کارشناسی باید به صورت ویژه طرح ها را به گونه ای اجرا کنند که به منابع طبیعی و محیط زیست این منطقه خسارت وارد نکند و اگر آلاینده‌ای احیانا ایجاد شد باید با پرداخت عوارض بر اساس قانون جبران شود.
دکتر رئیسی با تاکید بر تشکیل کارگروههای ویژه برای رفع مشکلات مسکن، اشتغال و آموزش در این شهرستان گفت: این مشکلات باید بدون تلف کردن وقت با هدف خدمت به مردم این شهرستان در دستور کار قرار گیرد.
ابراهیم رئیسی با اشاره به فعال کردن صنایع پایین دستی در این منطقه گفت: این صنایع می‌تواند اشتغالزایی و تولید مطلوبی به همراه داشته باشد. 
رئیس جمهور افزود: بخشی از ساخت سد ایلی آباد انجام شده و بدون شک بخش دیگری نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.
رئیس دولت سیزدهم در پایان خطاب به مردم بهمئی گفت: حفظ اصالت اصلی‌ترین مقوله‌ای است که در قوم بهمئی و عشایر این منطقه وجود دارد و این فرهنگ اصیل و سرمایه گرانقدر باید حفظ شود. 
رئیس جمهور گفت: ده هزار دانش آموز در این شهرستان در حال تحصیل هستند و تاکید می‌کنم نباید برای ایجاد فضا‌های آموزشی معطل ماند و کارگروه‌های کارشناسی به جد به این مهم ورود کنند و مشکلات آموزشی مردم را برطرف کنند. 
وی در پایان به مردم بهمئی قول داد: مسائل و مشکلات شهرستان بهمئی مورد غفلت واقع نمی‌شود و بدون شک دغدغه‌های مردم این منطقه همواره مورد توجه مسئولان قرار می‌گیرد./صدا و سیما
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها